Do takich wniosków doszła firma analityczna comScore, która właśnie opublikowała pierwszy zestaw wyników swoich badań opartych na użytkownikach tabletów. W projekcie zwanym TabLens zostało przebadanych 6000 amerykańskich posiadaczy tych urządzeń. Gromadzenie danych trwało 3 miesiące. Niektóre z wniosków są bardzo interesujące.
Badania wykazały, że właścicielami iPadów są głównie zamożni, młodzi mężczyźni, podczas gdy większość użytkowników Amazon Kindle Fire to kobiety, które przy zakupie produktu tego typu najbardziej sugerują się jego ceną. Stosunek kosztów 500$ do 200$ w momencie premiery obu urządzeń utwierdzają w przekonaniu o poszukiwaniu najatrakcyjniejszych ofert cenowych przez userów Kindle. Z drugiej strony użytkownicy iPadów mieli większą świadomość aplikacji dostępnych na swoje urządzenie i możliwości jakie oferują zanim jeszcze udali się po zakup tabletu.
W miarę coraz to większej popularności Nexus 7 należy się spodziewać kolejnego zestawienia. Tym razem między właścicielami urządzeń z iOS i Androidem na pokładzie. Produkt Google jest na jak najlepszej drodze by stać się realnym zagrożeniem dla drugiego po iPadzie najpopularniejszego tabletu w Stanach Zjednoczonych. Wszystko z uwagi na tą samą niską cenę, kształtującą się na poziomie 200$ za sztukę oraz przewagi w postaci lepszych parametrów technicznych.
ComScore oferuje też raporty MobiLens, śledzące nawyki użytkowników telefonów komórkowych. Firma zamierza wykorzystać zebraną w badaniach wiedzę by świadczyć nowe rodzaje usług reklamodawcom, producentom elektroniki użytkowej, operatorom sieci oraz developerom gier i aplikacji.
Źródło: venturebeat.com
Kamil Kawczyński
No bo iPady są drogie to kto je może mieć jeśli nie zamożni.
Czemu u nas nie ma fajnych tabletów za 200 $ tylko smieci do 500 zł i to w wakacynych promocjach. Dziadostwa za 150 zł nie liczę
No tak,ale dlaczego młodzi są bogaci a starzy nie.
Tu nie jest napisane, że nie ma starych i bogatych, tylko pewnie oni szanują kasę i wydają na to co jest im potrzebne albo wpływa na prestiż, np. karty Orange. Natomiast młodzi, nowobogaccy pozerzy, w większości dorobieni dzięki kasie tatusia, dla szpanu kupują zabawki, żeby szpanować przed innymi gnojkami, dla których telefon wystarczy żeby być cool. Taka jest moja teoria.
Tylko młodzi i bogaci kupią coś co jest tylko modne.