Do takich wniosków doszła firma analityczna comScore, która właśnie opublikowała pierwszy zestaw wyników swoich badań opartych na użytkownikach tabletów. W projekcie zwanym TabLens zostało przebadanych 6000 amerykańskich posiadaczy tych urządzeń. Gromadzenie danych trwało 3 miesiące. Niektóre z wniosków są bardzo interesujące.


Badania wykazały, że właścicielami iPadów są głównie zamożni, młodzi mężczyźni, podczas gdy większość użytkowników Amazon Kindle Fire to kobiety, które przy zakupie produktu tego typu najbardziej sugerują się jego ceną. Stosunek kosztów 500$ do 200$ w momencie premiery obu urządzeń utwierdzają w przekonaniu o poszukiwaniu najatrakcyjniejszych ofert cenowych przez userów Kindle. Z drugiej strony użytkownicy iPadów mieli większą świadomość aplikacji dostępnych na swoje urządzenie i możliwości jakie oferują zanim jeszcze udali się po zakup tabletu.

W miarę coraz to większej popularności Nexus 7 należy się spodziewać kolejnego zestawienia. Tym razem między właścicielami urządzeń z iOS i Androidem na pokładzie. Produkt Google jest na jak najlepszej drodze by stać się realnym zagrożeniem dla drugiego po iPadzie najpopularniejszego tabletu w Stanach Zjednoczonych. Wszystko z uwagi na tą samą niską cenę, kształtującą się na poziomie 200$ za sztukę oraz przewagi w postaci lepszych parametrów technicznych.

ComScore oferuje też raporty MobiLens, śledzące nawyki użytkowników telefonów komórkowych. Firma zamierza wykorzystać zebraną w badaniach wiedzę by świadczyć nowe rodzaje usług reklamodawcom, producentom elektroniki użytkowej, operatorom sieci oraz developerom gier i aplikacji.

Źródło: venturebeat.com

Kamil Kawczyński