Wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego w 2012 roku w Stanach Zjednoczonych na zlecenie brytyjskiej firmy Acision pokazują, że wzrost popularności smartfonów oraz aplikacji i komunikatorów on-line nie przekłada się na spadek zainteresowania klientów usługą SMS. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1000 osób, w której 61% stanowili użytkownicy smartfonów a 39% posiadacze tradycyjnych telefonów komórkowych.

Aż 91% użytkowników smartfonów aktywnie esemesuje, mimo, że posiadają oni stały dostęp do różnych aplikacji komunikacyjnych OTT/IM (Over-The-Top/ Instant Messaging) takich jak Facebook (37%), Apple iMessage (11%) oraz Blackberry Messenger (10%). Oznacza to, że SMS w dalszym ciągu jest najbardziej popularnym kanałem komunikacji tekstowej.

Kanał komunikacji SMS dostarczamy głównie firmom, które komunikują się w ten sposób z klientami. Jesteśmy pewni, że SMS w komunikacji firma ->użytkownik nie będzie wypierany przez Facebook. Firmy nie będą w stanie obsłużyć tak wielu narzędzi i platform, jakie oferują dzisiaj portale społecznościowe. Ponadto SMS to narzędzie komunikacji marketingowej zupełnie niezależne od dostępu do Internetu – wiadomość dociera do odbiorcy bez względu na to czy ma wykupioną subskrypcję internetową. Nie bez znaczenia jest również fakt, że SMS to standard w telefonie, odbiorca nie musi instalować dodatkowego oprogramowania, aby korzystać z tej usługi, a w przypadku wielu aplikacji konieczne jest pobranie jej z marketu” – powiedział Daniel Zawiliński, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Platforma SerwerSMS.pl

Co ciekawe, dla 65% osób korzystających z najnowszych modeli telefonów SMS to usługa, bez której nie potrafiliby się obejść, a 45% idzie jeszcze dalej deklarując, że wprost nie jest w stanie korzystać z urządzeń mobilnych bez możliwości wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. SMSy cieszą się szczególnie dużą popularnością wśród młodych użytkowników w przedziale wiekowym 18-25 (79/%).

Badanie wskazuje na to, że przeciętny konsument w Stanach Zjednoczonych wysyła średnio 107 SMSów tygodniowo. Taka popularność usług SMS może być spowodowana faktem, że 62% użytkowników smartfonów w USA posiada u swoich operatorów taryfy pozwalające na bezpłatne wysyłanie SMS.

Co fani SMS-owania lubią w tej usłudze najbardziej? Zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się szybkość dostarczenia (47 %), zasięg usługi (43%) i niezawodność (38%). Tylko 4% ankietowanych uważa, że aplikacje komunikacyjne w smartfonie są bardziej niezawodne i szybsze niż SMS.

”Co prawda wyniki badania Acision dotyczą konsumentów w USA ale uważamy, że trendy wśród użytkowników smartfonów w Polsce są podobne. Z naszych obserwacji wynika, że biznes w Polsce również widzi potencjał usług SMS m.in. niski koszt dotarcia do potencjalnego klienta, szybkość przekazu, dostarczenie informacji bez względu na czas i miejsca pobytu odbiorcy, precyzyjne zaplanowanie terminu dotarcia przekazu, a także możliwość zastosowania spersonalizowanej formy. Facebook i inne aplikacje mobilne dostępne na smartfonach jeszcze długo nie zmienią nawyków konsumentów, którzy mają duże zaufanie do tej formy komunikowania się ” – dodaje Daniel Zawiliński z Platformy SerwerSMS.pl

Cechą charakterystyczną polskiego rynku użytkowników telefonów komórkowych jest stosunkowo duża, w porównaniu z innymi krajami, popularność SMS-ów. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej „Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku – Klienci indywidualni” krótkie wiadomości tekstowe są wysyłane codziennie przez 38,2% respondentów, a przez blisko jedną trzecią (30,3 %) kilka razy w tygodniu. Tylko 14,9% badanych w ogóle nie korzysta z SMS-ów.

źródło: SerwerSMS.pl

Kan