Digital Life, globalny raport przygotowany przez agencję badawczo-doradczą TNS reprezentowaną w Polsce przez firmy TNS Pentor i TNS OBOP pokazuje, że połowa polskich konsumentów nie życzy sobie, aby marki przeszkadzały im na portalach społecznościowych.

Przedsiębiorstwa tracą czas i pieniądze próbując dotrzeć do klientów w Internecie, nie zdając sobie przy tym sprawy, że wielu z konsumentów czuje się zdegustowanych faktem, że duże marki wkraczają w świat ich społecznościowych relacji.

Informacje te pochodzą z badania Digital Life – największego na świecie projektu badawczego zgłębiającego zachowania w Internecie (oraz ich przyczyny) 72 000 konsumentów z 60 krajów świata. Więcej informacji o badaniu dostępnych jest na www.tnsdigitallife.pl.

W ramach internetowej pogoni, firmy na całym świecie zakładają profile na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Google+ czy You Tube, aby szybko i tanio komunikować się ze swoimi klientami. Jednakże, jak pokazują wyniki badania Digital Life, jeżeli wysiłki te nie są odpowiednio zaplanowane i dopasowane do specyfiki grupy docelowej, często okazują się nieskuteczne.

Połowa (51%) polskich internautów jest niechętna utrzymywaniu relacji z markami poprzez media społecznościowe. Na rynkach rozwiniętych taka niechęć jest jeszcze większa i dotyczy średnio 57% konsumentów. W efekcie, nieodpowiednio przygotowane strategie działań internetowych generują niezliczone ilości „cyfrowych śmieci”, od pozbawionych przyjaciół profili na Facebooku, po blogi, których nikt nie czyta. Dodatkowo tego rodzaju działania nieustannie przeplatają się z treściami tworzonymi przez samych konsumentów. Treściami, których ciągle przybywa, a jak pokazało badanie Digital Life, obecnie 59% polskich konsumentów wypowiada się na temat marek w Internecie.

W rezultacie powstaje ogromny szum informacyjny, który zaśmieca cyfrowy świat i bardzo utrudnia dążenia marek do zostania dostrzeżonym przez konsumentów. Wszystko to sprawia, że dialog z konsumentem w wirtualnym świecie staje się dużym wyzwaniem.

Zdobywanie i utrzymywanie relacji z klientami jest teraz trudniejsze niż kiedykolwiek przedtem”, mówi Konrad Magdziarz, Business Development Manager w TNS OBOP. „Świat online bez wątpienia oferuje markom ogromne możliwości, jednakże tylko precyzyjnie dopasowane strategie marketingowe pozwolą wykorzystać ten potencjał. Wybór nieodpowiedniego kanału, czy po prostu przyłączenie się do kakofonii internetowego szumu, niesie ze sobą ryzyko zniechęcenia potencjalnych klientów oraz negatywnego wpływu na rozwój przedsiębiorstwa.”

O badaniu Digital Life:
Projekt Digital Life, poprzez szczegółowe zrozumienie ludzkich zachowań i postaw w Internecie, dostarcza informacji i rekomendacji o różnych sposobach wykorzystywania kanałów cyfrowych, tak aby wzmacniać i wspierać rozwój przedsiębiorstw.

Digital Life to badanie o niespotykanej dotąd skali, zakresie i zasięgu. 72 tysiące wywiadów z respondentami z 60 krajów czynią z tego projektu największe na świecie i najbardziej wyczerpujące badanie postaw i zachowań konsumentów online, zarówno w skali globalnej jak i lokalnej. Wyniki to nie tylko informacje o tym co konsumenci robią w Internecie, ale przede wszystkim dlaczego. Prezentując w formie przekrojowej poszczególne kraje i kategorie produktowe, Digital Life ukazuje konkretne możliwości rozwoju dla marek z całego świata.

źródło: TNS OBOP

Kan