Od 26 czerwca 2015 r. wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach ruchomych odbywa się za pośrednictwem zarządzanego przez Prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych.
„Z naszych obserwacji wynika, iż w okresie od uruchomienia MNP w PLI CBD do 2 lipca br., a więc w pierwszym tygodniu działania nowego systemu, przeprocesowanych zostało w PLI CBD łącznie 7438 przeniesień numerów – informuje Regulator.
Bazując na raportach otrzymywanych z systemu możemy powiedzieć, że system działa stabilnie, a w celu eliminacji ewentualnie mogących się pojawić błędów prowadzony jest stały monitoring procesów przenoszenia numerów.
Szacuje się, że rocznie zmienia dostawcę usług, z zachowaniem numeru telefonu, blisko 1,2 mln osób. Nasz system będzie potrafił „zliczyć” ile dokładnie takich przeniesień zostało zrealizowanych, z podziałem na poszczególnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Warto dodać, że zgodnie z przepisami przeniesienie numeru następuje nie później niż w ciągu jednego dnia od daty wskazanej w umowie z nowym dostawcą usług.
Prace związane z przenoszeniem numerów będą kontynuowane. Rozpoczęliśmy już testy systemu do zaplanowanego na początek października br. uruchomienia w PLI CBD kolejnej funkcjonalności związanej z wymianą informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach stacjonarnych.
Istnieje spore różnicowanie co do metod realizacji uprawnienia abonenta do zachowania przydzielonego numeru. Rozbudowa PLI CBD – poprzez ujednolicenie procesów przenoszenia numerów i wybudowanie jednego miejsca procesowania wniosków o ich przeniesienie dla wszystkich operatorów – rozwiąże ten problem.
Rozbudowany system PLI CBD, dzięki wybudowaniu centralnej bazy numerów, zawierającej informacje o numeracji przydzielonej przez Prezesa UKE, numerach przeniesionych oraz danych o numeracji udostępnianej pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, będzie znakomitym narzędziem dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych pozwalającym m.in. na pobieranie niezbędnych danych do właściwego kierowania połączeń.
źródło: UKE
Kan
Zostaw komentarz