Wśród korzystających z telefonów komórkowych można zauważyć wysoki poziom lojalności. Dotychczas 79,2 % badanych nie zmieniło operatora telefonii komórkowej. Większość respondentów (69,6 %), którzy się na to zdecydowali, zrobili to tylko raz. Dwa razy lub co najmniej 3 razy zmieniło operatora po 19,1 % badanych – czytamy w Raporcie UKE.

Dwie najbardziej popularne formy zmiany telefonii komórkowej to przejście z telefonu na abonament na inny telefon na abonament (42,7 %), a następnie z telefonu na kartę pre-paid na telefon na inny rodzaj karty pre-paid (30,0 %).

Zadowolenie z usług operatora
Zadowolenie z usług operatora

Wszyscy główni operatorzy sieci (T-Mobile, Orange, Plus) zostali ocenieni wysoko. Poza atrakcyjnością cenową i atrakcyjnością promocji i rabatów (w przypadku operatora sieci T-Mobile, Orange i Plus) wszystkie pozostałe aspekty osiągnęły notę 4,0 i wyższą. Najlepiej oceniono operatora sieci Play. T-Mobile Najwyższą średnią uzyskała ogólna ocena zadowolenia z usług (średnia 4,2). Badani wysoko ocenili również: zakres oferowanych usług oraz jakość usług (obie średnie wyniosły 4,1). Orange Ogólne zadowolenie z usług, zakres oferowanych usług oraz jakość usług okazały się aspektami najwyżej ocenianymi u operatora Orange (średnie wyniosły 4,1).

Plus Najwyższą średnią (4,2) uzyskało ogólne zadowolenie z usług operatora. Pozostałe aspekty otrzymały zbliżone oceny (poza atrakcyjnością cenową, promocji i rabatów). Play Wszystkie badane aspekty uzyskały notę w granicach 4,2 – 4,3.

źródło: UKE

Kan