ERGO Hestia wykorzystała możliwości Microsoft Teams, by stworzyć… autorskie medium społecznościowe. EH Portal, bo tak się ono nazywa, usprawnia komunikację mimo pracy z domu. Rozwiązanie pomaga utrzymać dobre relacje na odległość 2 tys. pracownikom sopockiego ubezpieczyciela.

ERGO Hestia wdrożyła rozwiązanie Microsoft Teams dla wszystkich pracowników firmy, które z czasem stało się nowym oraz intuicyjnym sposobem codziennej pracy i wymiany dokumentów. Dostrzeżono w nim również potencjał do stworzenia firmowej platformy społecznościowej, która pozwoliła nawiązać, podtrzymać, a nawet umocnić codzienne kontakty.

Platforma umożliwia pracownikom dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami związanymi z codzienną pracą, ale też wymianę prywatnych treści, takich jak hobby i pasje.

 

 

„Głównym motorem napędowym naszego rozwoju są relacje, umiejętność współpracy. Od początku lockdownu zależało nam, by home office tego nie zepsuł. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań, pomagających utrzymać pracownika blisko wydarzeń w firmie. EH Portal to jedno z najskuteczniejszych z nich. Dzięki niemu relacje są nie tylko utrzymywane, ale coraz częściej pojawiają się nowe!” – mówi Małgorzata Sztabińska, dyrektor Biura Doboru i Rozwoju Kadr w ERGO Hestii.

 

Portal został zbudowany przez zespół projektowy ERGO Hestii na bazie aplikacji Teams i usługi Microsoft Power Apps.

 

„ERGO Hestia o ubezpieczeniach wie właściwie wszystko, dlatego tak bardzo cieszy nas fakt, że firma wykorzystuje technologie, w szczególności technologie chmurowe, jako swego rodzaju polisę ubezpieczeniową na przyszłość. Pracownicy firmy rocznie obejmują nowatorskimi ubezpieczeniami blisko 3 miliony osób oraz kilkaset tysięcy firm i przedsiębiorstw. Innowacyjne rozwiązanie EH Portal to tylko jeden z przykładów na to, w jaki sposób pracownicy firmy korzystają z rozwiązań cyfrowych po to, by usprawnić swoją pracę, ale także by była ona po prostu przyjemna” – mówi Paweł Jakubik, członek zarządu, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w chmurze w polskim oddziale Microsoft.

 

Każdy użytkownik platformy ma własny profil uzupełniony o informacje, takie jak stanowisko, dane kontaktowe, dział w firmie, ale też inne dobrowolnie udostępniane i osobiście zarządzane elementy dotyczące np. wykształcenia, umiejętności czy projektów, w których pracownicy biorą udział.

 

„Chcemy, aby Microsoft Teams stał się naszym centrum dowodzenia. Zbudowany na PowerApps EH Portal okazał się bardzo popularny wśród pracowników ERGO Hestii. Na ten moment korzysta z niego 2 tys. pracowników. Ta grupa od razu korzysta z innych funkcjonalności, jakie daje nam Microsoft Teams. To dobre połączenie przyjemnego z pożytecznym” – mówi Marlena Lichaczewska, menedżer projektów IT w ERGO Hestii.

 

Na każdy temat

EH Portal – oprócz funkcjonowania jako wirtualne miejsce spotkań – służy jako narzędzie HR i promuje możliwości rozwoju kariery w ramach firmy. Przykładowo, trenerzy wewnętrzni mogą zamieścić w nim informacje na temat swoich szkoleń lub programów rozwojowych. Administratorzy portalu systematycznie przypominają użytkownikom o możliwościach, jakie im przysługują, np. skorzystania z e-learningu.

 

Chmura na dzisiaj i jutro

ERGO Hestia od lat jest na ścieżce cyfrowej zmiany. Kolejne projekty angażujące technologię w codzienną pracę są już wpisane w strategię działania firmy.

 

„Kolejnym projektem, który chcemy zrealizować wspólnie z Microsoft jest uruchomienie naszych głównych systemów sprzedażowych w chmurze Microsoft Azure” – mówi Bartosz Dołkowski, dyrektor zarządzający ds. IT, ERGO Hestia.