Festiwal Pracy JOBICON online z rekordem frekwencji! Pierwsza wirtualna odsłona wydarzenia przyciągnęła ponad 68 000 użytkowników. To więcej, niż łącznie podczas pięciu „fizycznych” edycji JOBICON. Nowe okoliczności okazały się motywacją do stworzenia zupełnie świeżej, innowacyjnej formuły targów pracy. JOBICON na dwa dni stał się miejscem inspirujących webinariów, tysięcy bezpośrednich spotkań kandydatów z pracodawcami, a także prezentacji setek unikalnych ofert pracy.

 

Festiwal Pracy JOBICON online w liczbach:

  • 2 dni inspiracji i wirtualnych spotkań na wyjątkowym wydarzeniu
  • Ponad 68 000 użytkowników na platformie JOBICON
  • 135 pracodawców prezentujących oferty
  • 21 webinariów i 29 prelegentów podczas 12 godzin transmisji
  • 758 000 wyświetleń ofert i zakładek JOBICON
  • Blisko 17 000 aplikacji o pracę złożonych przez uczestników

 

Zupełnie wyjątkowy Festiwal Pracy

Festiwal Pracy JOBICON od 2018 gromadził co edycję nawet do kilkunastu tysięcy uczestników w Krakowie, Warszawie i Wrocławiu. Nowe pandemiczne okoliczności sprawiły, że tegoroczna jesienna edycja imprezy została przeniesiona do sieci. Dzięki stworzeniu przez Grupę Pracuj autorskiej platformy online jobicon.pracuj.pl, wydarzenie zyskało nowy wymiar.

 

image processing20201118 6660 1qgq55v

 

Za jej pośrednictwem uczestnicy Festiwalu Pracy JOBICON online z całej Polski mogli 21 i 22 października poznać oferty pracy, wziąć udział w inspirujących spotkaniach z pracodawcami i influencerami, przeanalizować z ekspertami CV i odbyć symulacje rozmów kwalifikacyjnych. Wszystko to bez wychodzenia w domu, w bezpiecznej formule. Na prezentację swoich ofert w nowej odsłonie wydarzenia zdecydowało się aż 135 pracodawców, którzy zaprezentowali na JOBICON wyjątkowe oferty pracy, przeznaczone tylko na to konkretne wydarzenie.

 

Aktywne spotkanie z pracodawcami

Zainteresowanie Festiwalem ze strony uczestników przerosło oczekiwania organizatorów. Od startu kampanii promującej JOBICON strony wydarzenia odnotowały 758 000 unikalnych wyświetleń. W ciągu dwóch głównych dni imprezy na platformie jobicon.pracuj.pl zameldowało się 68 000 użytkowników, którzy przesłali 17 000 aplikacji na oferty pracy.

 

image processing20201118 9809 18kmopm

 

Jak podkreśla Emilia Dąbrowska, Category Marketing Coordinator w Grupie Pracuj i jedna z organizatorek Festiwalu Pracy JOBICON, duża frekwencja i aktywność uczestników to efekt zarówno zaangażowania się w projekt topowych marek pracodawców i różnorodności reprezentowanych przez nich branż, jak i atrakcyjnej i przystępnej formuły wydarzenia

 

JOBICON od początku swojego istnienia wyróżniał się innowacyjną formułą. Miała ona na celu umożliwienie uczestnikom nie tylko zapoznania się z ofertami pracy, ale też wejście w realne interakcje z pracodawcami, rekruterami i influencerami. Mimo przeniesienia się w tym roku do sieci udało nam się zachować ten model działania. Z naszych badań wynika, że możliwość rozmowy z pracodawcami i zdobycia nowej wiedzy o świecie pracy to dla gości JOBICON online jedna z najważniejszych motywacji do udziału w naszej imprezie – komentuje Emilia Dąbrowska.

 

 

Tysiące bezpośrednich spotkań

Rozmowy z pracodawcami były motywacją do udziału w JOBICON dla aż połowy wirtualnych gości JOBICON (50%) – to druga najczęściej wskazywana kwestia po chęci znalezienia pracy (58%). Ponadto 37% uczestników chciało wziąć udział w warsztatach i prelekcjach.

Co szczególnie ważne, platforma jobicon.pracuj.pl umożliwiła organizację spotkań kandydatów z pracodawcami na wcześniej niespotykaną skalę. Aż 92% uczestników badanych przez organizatorów chciałby w przyszłości móc rezerwować kolejne rozmowy z rekruterami i ekspertami w swoim kalendarzu za pośrednictwem wydarzenia.

 

image processing20201118 6660 1g2ebo2

 

image processing20201118 9809 1ptnsum

 

 

Inspiracje do rozwoju

Podczas dwóch dni Festiwalu Pracy JOBICON online w webinariach, szkoleniach i spotkaniach z influencerami relacjonowanych na YouTube wzięło udział 26 000 uczestników. Organizatorzy przygotowali dla uczestników w ciągu 12 godzin transmisji aż 21 wydarzeń nawiązujących do różnorodnych dziedzin: nowych technologii, doradztwa biznesowego, HR, obsługi klienta, księgowości czy tworzenia gier video. Poruszone zostały także kwestie rozwoju osobistego, pobudzania kreatywności czy narzędzi wspierających codzienną pracę.

Uczestnicy mieli okazję spotkać się z gwiazdami i influencerami – Marcinem Prokopem, Włodkiem Markowiczem i Karolem Paciorkiem (Lekko Stronniczy), a także ekipą zarządzającą newonce.radio: Piotrem Kędzierskim i Bartkiem Czarkowskim. Opowiadali oni o swoich zawodowych ścieżkach, inspirowali do odważnych decyzji i omawiali wyzwania, jakie stoją przed nami na zmieniającym się rynku pracy.

 

Rekrutacja zdalna jest możliwa

Jak podkreśla Emilia Dąbrowska, sukces Festiwalu Pracy JOBICON online dowodzi, że w obliczu nowej sytuacji na rynku pracy coraz ważniejszą rolę odgrywają innowacyjne narzędzia rekrutacji zdalnej. Według badań Pracuj.pl z września 2020 roku aż 92% kandydatów i pracodawców postrzega tę formę aplikowania o pracę pozytywnie lub neutralnie. Co więcej, 86% z badanych było skłonnych brać udział w rozmowach kwalifikacyjnych wideo.

Branża rekrutacyjna od kilku miesięcy wypracowała wiele rozwiązań wspierających pracodawców w nowych okolicznościach. Z perspektywy Grupy Pracuj nasz cyfrowy ekosystem HR okazał się bardzo dobrą bazą, na której mogliśmy szybko zbudować nowe narzędzia i usługi wspierające pracodawców i kandydatów. Podobnie było z JOBICON, który z powodzeniem przeniósł do sieci wszystkie główne atuty swoich „fizycznych” odsłon. Zbudowana w ten sposób platforma utwierdziła nas w przekonaniu, że warto stale szukać innowacji, otwierających nowe perspektywy przed światem rekrutacji – podsumowuje Emilia Dąbrowska.