Bank Millennium, który przeprowadził pomyślnie pierwszą w Polsce, historyczną transakcję zbliżeniową BLIKIEM, teraz rozpoczyna udostępnianie tego rodzaju płatności klientom. To przełomowe rozwiązanie na rynku międzynarodowym.

Bank Millennium, jako pierwszy bank udostępnia płatności zbliżeniowe BLIKIEM w sklepach stacjonarnych w Polsce i na świecie. Może z nich korzystać już pierwsza grupa klientów, a wkrótce kolejne. Teraz – zamiast podawać kod BLIK, wystarczy odblokować telefon i przyłożyć go do terminala płatniczego.

 

– Cieszymy się bardzo, że do szerokiego wachlarza metod płatności, jakie oferujemy dołącza płatność zbliżeniowa BLIKIEM. BLIK podbił serca internautów już dawno i jest obecnie najpopularniejszą metodą płatności w sieci. Teraz, mamy nadzieję, zagości na dobre w sklepach stacjonarnych i punktach usługowych nie tylko w naszym kraju, ale również poza jego granicami, wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności Mastercard. Staraliśmy się zaprojektować rozwiązanie tak, by nie tylko korzystanie z niego, ale również sama aktywacja były jak najbardziej przyjazne użytkownikom – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

– Blik zbliżeniowy umożliwia płacenie za zakupy analogicznie jak kartami płatniczymi. Pierwszą, historyczną płatność w systemie produkcyjnym tą metodą udało się przeprowadzić naszemu zespołowi projektowemu, z czego jesteśmy ogromnie dumni. Było to doskonałe zwieńczenie wielomiesięcznych prac nad tym przełomowym na skalę międzynarodową projektem, w który zaangażowanych było wiele instytucji płatniczych. To ogromna satysfakcja, że możemy efekt tych prac oddać teraz w ręce naszych klientów – dodaje Adam Mańka, Dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji w Banku Millennium.

 

By zacząć korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK wystarczy prosta, jednorazowa aktywacja w aplikacji bankowej, podczas której należy m. in. podać źródło płatności – rachunek bieżący, a wkrótce również konto karty kredytowej. Nie wymaga ona podpinania karty płatniczej. Podczas płatności nie trzeba logować się do aplikacji, nie jest też konieczne nawet połączenia z internetem czy siecią komórkową. Usługa jest dostępna dla urządzeń wyposażonych w platformę operacyjną Android i funkcję NFC (Near Field Communication).

Więcej na stronie www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni