Jesteś tutaj:-, Finanse, Inne, Internet, Newsy, Płatności, Raporty i prezentacje, Rynek-Prawie 9 mld zł – tyle Polacy wydali BLIKIEM w internecie w II kwartale 2020 roku

Prawie 9 mld zł – tyle Polacy wydali BLIKIEM w internecie w II kwartale 2020 roku

Nie tylko liczba, ale i wartość transakcji opłaconych BLIKIEM w internecie poszybowała do góry w związku z pandemią. W drugim kwartale tego roku użytkownicy zrobili nim zakupy o wartości 8,58 mld zł. Dla porównania – w tym samym czasie kartami wydano 5 mld.

Trzy czwarte wszystkich transakcji BLIKIEM realizowanych jest w internecie. W drugim kwartale br. było ich 73 miliony. Pod tym względem BLIK już znacznie wyprzedził karty. Narodowy Bank Polski opublikował właśnie dane dla kart płatniczych po drugim kwartale 2020 roku. Wynika z nich, że klienci zapłacili nimi w tym czasie 33,6 mln razy.

 

image processing20201026 26009 14749gy

 

Warto odnotować, że w drugim kwartale br. znacząco wzrosła wartość transakcji dokonywanych tymi metodami płatniczymi.

W przypadku BLIKA do 8,58 mld w stosunku do 5,97 mld w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 43 proc. Natomiast w przypadku kart do 5 mld zł z 4 mld zł – czyli o 25 proc.

 

image processing20201026 26009 f3j0rx

 

Bez wątpienia ogromne kwartalne wzrosty liczby i wartości transakcji BLIKIEM w drugim kwartale to efekt przesunięcia zakupów ze sklepów stacjonarnych do sieci. Wynika to oczywiście z lockdownu oraz obaw wielu z nas o kupowanie w tradycyjnych miejscach, gdzie często gromadzą się większe grupy ludzi. Dane za trzeci kwartał, które opublikujemy już wkrótce, potwierdzą, że Polacy zostali przy zakupach w sieci – mówi Dariusz Mazurkiewicz Prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

 

BLIK wyprzedził karty płatnicze w liczbie transakcji w sieci już pod koniec 2018 roku. Od tego czasu dystans między oboma sposobami płatności jest coraz większy. Jeśli chodzi o wartość transakcji realizowanych w sieci, BLIK zaczął dominować nad kartami pół roku później – w drugim kwartale 2019 roku.

 

Szacujemy, że dziś udział BLIKA w wartości rynku e-commerce w Polsce może sięgać już nawet 60 proc. i stale rośnie. Bez wątpienia jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób kupowania w internecie. A dzięki temu, że użytkownik nie musi pozostawiać w sieci żadnych danych płatniczych – jest także bardzo bezpieczny – dodaje Dariusz Mazurkiewicz



Autor |2020-10-26T08:47:26+01:0026 października 2020 08:47|Kategorie: e-Handel, Finanse, Inne, Internet, Newsy, Płatności, Raporty i prezentacje, Rynek|Tagi: , , , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.