mBank umożliwił klientom wysyłanie do osób z listy kontaktów w telefonie prośby o przelew. Nowa usługa ułatwia i przyśpiesza rozliczenia między znajomymi. Wystarczy, że klient wyśle prośbę o przelew, a znajomy zaakceptuje ją w aplikacji mobilnej jednym kliknięciem. Pieniądze natychmiast trafią na konto nadawcy. Operacje realizowane są w systemie BLIK.

Z usługi mogą korzystać osoby, które mają najnowszą wersję aplikacji mobilnej mBanku (3.33), a ich numer telefonu jest zarejestrowany w systemie BLIK.

 

Aby wysłać prośbę o przelew na telefon należy zalogować się do aplikacji i wejść do zakładki „Płatności”. Następnie kliknąć w pole „Prośba o przelew” i wybrać odbiorcę z listy kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z BLIK-a. Potem wystarczy wpisać kwotę oraz krótki opis za co chcemy się rozliczyć, np. za wczorajszą kawę i nacisnąć „Wyślij”.  Resztą zajmuje się bank: uzupełnia pozostałe dane potrzebne do przelewu i wysyła na nr telefonu odbiorcy powiadomienie. Aby zaakceptować prośbę wystarczy jedno kliknięcie w apce. Znajomy ma na to 72 godziny” – wyjaśnia Iwona Kaszcyk-Wawrzyniak, koordynująca wdrożenie nowej usługi po stronie mBanku.

 

Usługa jest bezpłatna. Maksymalnie można w ten sposób przelać 500 zł. Obecnie takie rozliczenie dostępne jest  pomiędzy klientami mBanku, ale jak zapowiada BLIK już niebawem kolejne banki wprowadzą „Prośbę o przelew na telefon BLIK”. Wtedy klienci będą mogli się rozliczać także między znajomymi, którzy mają konta w innych instytucjach. mBank planuje też rozszerzyć funkcjonalność usługi i umożliwić klientom automatyczne rozliczanie z wieloma osobami z listy kontaktów.  W tej chwili klient może wysłać jedną prośbę do jednej osoby.

 

Nowa usługa jest w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon BLIK”. To gwarancja, że pieniądze przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank” – mówi Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK.

 

Przelewy na numer telefonu BLIK są coraz popularniejszym sposobem rozliczeń. Pieniądze docierają do odbiorcy natychmiast, nawet, jeśli ma konto w innym banku. Prośba o przelew jest kolejnym udogodnieniem, które znacznie ułatwia rozliczenia między znajomymi.