W ciągu roku liczba użytkowników aplikacji mobilnych Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe wzrosła o 60 proc. W trzecim kwartale tego roku wyniosła blisko 398 tys. osób. W tym czasie za pomocą swojego smartfona klienci banku wykonali prawie 11 mln transakcji.

W trzecim kwartale 2018 roku odnotowano blisko 250 tys. użytkowników aplikacji mobilnych Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. Obecnie jest to już 397,8 tys.  W ciągu roku wzrost ten sięgnął 60 proc., a w stosunku do ostatniego kwartału 11 proc. W okresie od lipca do końca września ponad 147 tys. osób zalogowało się na rachunek wyłącznie za pośrednictwem kanałów mobilnych.

W tym samym okresie ze zbliżeniowych płatności mobilnych skorzystano 6,4 mln razy. Można więc powiedzieć, że karty płatnicze „podpięte” do smartfona były używane przez klientów Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe blisko  50 razy na minutę. Z kolei suma pozostałych transakcji finansowych zrealizowanych w trzecim kwartale tego roku przez użytkowników obu aplikacji mobilnych (przelewy, płatności p2p, doładowania, automatyczna spłata kredytu itp.) wyniosła 4,5 mln.

 

Liczby te pokazują, jak bardzo rośnie popularność bankowości mobilnej Alior Banku, ale także to jak zmieniają się zwyczaje klientów. W tej chwili w swoim smartfonie mogą zrobić naprawdę wiele, nie tylko nim płacić czy sprawdzić stan rachunku, ale także dokonać przelewu czy wziąć pożyczkę” – mówi Wioletta Kleczka, Dyrektor Działu Środków Powierzonych Alior Banku, która odpowiada w banku za tzw. digitalizację klientów, czyli zachęcanie ich do korzystania z kanałów cyfrowych.

 

Aplikacja mobilna AliorBank

 

Warto przypomnieć, że bankowość mobilna i internetowa Alior Banku po raz kolejny zyskała najwyższe uznanie w ostatniej edycji rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”.