System płatności Mastercard zabroni automatycznego ściągania środków pieniężnych z konta za abonament po zakończeniu bezpłatnego okresu próbnego. Wkrótce sprzedawcy będą musieli oficjalnie informować klientów o wszelkich powtarzających się opłatach, a ci – wyrazić zgodę na zapłatę.

Subskrypcja próbna — to dla wielu firm takich jak Netflix czy Apple Music, ważny sposób pomagający budować bazę klientów. Działa to tak: klient wprowadza dane karty kredytowej, po czym korzysta z serwisu w ciągu określonego czasu za darmo. Po upływie okresu próbnego, pieniądze z jego konta są pobierane automatycznie.

Nowe zasady Mastercard będą wygodne dla osób, które chciały przetestować usługę lub produkt, ale nie były pewne czy chcą za niego zapłacić. Teraz przed datą kolejnej płatności, sprzedający będzie wysyłał do klientów wiadomości e-mail lub SMS. W wiadomości musi być podana kwota, data płatności i przejrzysta instrukcja jak zrezygnować z subskrypcji. Takie powiadomienia będą wysyłane po każdej kolejnej płatności.

Naszym zdaniem to dobra propozycja. Szczególnie dla zapominalskich i zapracowanych osób. Często bowiem niektóre firmy, po upływie okresu próbnego, ściągają z konta abonament za najwyższy wariant usługi, który dają na zachętę za darmo do przetestowania. Abonenci są o tym wprawdzie informowani przy zakładaniu konta, ale po dłuższym okresie o tym zapominają.