W Otwartej Sieci nikt nie kontroluje pojawiania się nowych serwisów i produktów. Rezultat? Miliardy dolarów potencjalnych zysków i niezliczone ilości nowych produktów i usług na rynku.
Jednak sklepy z aplikacjami stawiają przed Otwartą Siecią wyzwanie. Mają one wiele zalet (standardy jakości, bezpieczeństwa i dostępności), ale jest to krok w tył dla Internetu – zwłaszcza w zakresie międzynarodowego rozwoju.
W tym tygodniu Mozilla razem z Caribou Digital opublikowała raport Winners & Losers in the Global App Economy, dotyczący tego jak aplikacje kształtują nasze interakcje z Siecią, ale nie odzwierciedlają jej globalnego charakteru.
Przedmiotem badania była ekonomia aplikacji, a pod uwagę wzięto sklepy z aplikacjami Apple i Google, czyli prawie 8 000 deweloperów, którzy mają najwyżej oceniane aplikacje w tych sklepach.
Najważniejsze fakty:
- 81% deweloperów mieszka w najbogatszych krajach
- 95% szacunkowej wartości ekonomii aplikacji przypada na jedynie 10 krajów
- Wschodzące rynki stanowią jedynie 1% wszystkich przychodów ekonomii aplikacji
- Za sprawą sklepów z aplikacjami wartość rynku jest nierówno rozłożona i skupia się w USA oraz innych największych rynkach:
- 69% deweloperów w krajach o niskim przychodzie ma problemy z rozpowszechnianiem swoich aplikacji na skalę światową, gdzie w krajach o dużym przychodzie jest to jedynie 29%. Dla porównania w Stanach odsetek wynosi tylko 3%.
- Stany są dominującym producentem na każdym rynku poza Chinami, Japonią, Koreą Południową i Tajwanem.
- W Europie:
- Najlepiej uplasowała się Wielka Brytania, zaraz za Stanami i Chinami. 6,3 % deweloperów najlepiej ocenianych aplikacji w sklepach Apple i Google pochodzi z Wielkiej Brytanii i generuje 6,8% całkowitej wartości.
- Niemcy znaleźli się w pierwszej dziesiątce, na 7 miejscu pod względem udziału deweloperów i wartości. 4,1 % deweloperów najlepiej ocenianych aplikacji w sklepach Apple i Google pochodzi z Niemiec i generuje 1,6% całkowitej wartości.
- Francja jest szczególnie silna w eksporcie, znajduje się na 11 miejscu z 3% deweloperów najlepiej ocenianych aplikacji w sklepach Apple i Google i generując 2,5% całkowitej wartości.
- Hiszpania jest na miejscu 10 z 3,2% deweloperów najlepiej ocenianych aplikacji w sklepach Apple i Google, generując 0,4% całkowitej wartości.
- Włochy znalazły się na 19 miejscu, 1,9% deweloperów najlepiej ocenianych aplikacji w sklepach Apple i Google, generując 0,1% całkowitej wartości.
źródło: Mozilla
Kan
Zostaw komentarz