Sprzedaż online w okresie od 1 listopada do 31 grudnia zanotowała wzrost o 13,9%. Jest to nieco poniżej najbardziej optymistycznych oczekiwań związanych z sezonem zakupów przedświątecznych. Konsumenci na pojedyncze zamówienie przeznaczyli średnio 119,33 dolarów, co oznacza spadek o 8% w stosunku do 2013 roku. Już 12,4% nabywanych w tym czasie towarów została kupiona za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Statystyki wskazują, że większość tych transakcji dokonywana była głównie wieczorami w czasie weekendów. W Kanadzie, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz USA tylko niedzielne przychody e-detalistów oferujących swoje produkty użytkownikom urządzeń mobilnych stanowiły aż 18,5% tygodniowych obrotów. Wraz ze wzrostem popularności zakupów za pośrednictwem Internetu, rośnie także liczba towarów zwracanych do e-sklepów. Szacuje się, że w związku z zakończonym niedawno okresem świątecznym ponad 30 milionów prezentów trafi z powrotem do sklepów internetowych. Część e-sklepów, która nie umożliwiała zwrotu zakupionego towaru przed początkiem stycznia, może spodziewać się więc gigantycznych kolejek w punktach obsługi klienta. Dane podsumowujące okres świąteczny sugerują, że prezenty, które nie spotkały się z zadowoleniem konsumentów i zostaną zwrócone, mogą stanowić nawet 50%.

Zakończony właśnie okres świątecznych zakupów po raz kolejny możemy zaliczyć do udanych z rekordową liczbą zamówień. Z naszych szacunków wynika, że liczba dostarczonych przez nas przesyłek w Polsce była ponad 3-krotnie większa w porównaniu z średnim wolumenem odnotowywanym w letnich miesiącach wakacyjnych. Pobity został także rekord zamówień w historii Paczkomatów InPost – ich liczba była 5-krotnie wyższa niż w dowolnym dniu w okresie letnim. Sezon świąteczny był więc dla nas bardzo udany i wierzymy, że w kolejnych latach będzie jeszcze lepiej. Niezmiernie cieszymy się ze współpracy z platformą Allegro, która w znacząco wpłynęła na zwiększenie ruchu w Paczkomatach InPost podczas minionego sezonu zakupowego. Z punktu widzenia konsumenta bardzo ważnym czynnikiem decydującym o wyborze platformy zakupowej jest dostawa zarówno w odpowiedniej cenie, jak i czasie. Uważamy jednak, że równie istotna dla kupujących jest możliwość łatwego i darmowego zwrotu produktu i taką właśnie opcję oferujemy osobom korzystającym z naszych Paczkomatów” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

źródło: Integer.pl

Kan