Czy wiecie, że już co piąta osoba na Ziemi regularnie odwiedza YouTube? Podczas tegorocznej edycji wydarzenia VidCon, Google ogłosiło, że każdego miesiąca odwiedza YouTube ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników. Rozmawiano też m.in. na temat VR, YouTube TV, nowych autorskich cyklów wideo i szeregu ulepszeń, które wpłyną na sposób korzystania z platformy.

  • Widzowie. Pytanie, które słyszę bardzo często brzmi: „Ile osób właściwie ogląda YouTube?” Google ogłosił, że przekroczył kolejny, duży próg: 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników odwiedza YouTube każdego miesiąca. To równowartość ⅕ ludności całego świata. A ile czasu widzowie poświęcają na oglądanie wideo na platformie? Tylko na urządzeniach mobilnych, użytkownicy spędzają na YouTube średnio godzinę dziennie.
  • Udostępnienie wirtualnej rzeczywistości dla wszystkich. W trakcie wystąpienia przedstawiciele Google mówili, także o tym, jak chcą sprawić, aby rzeczywistość wirtualna była bardziej dostępna, także pod względem finansowym, dla widzów i twórców. Obecnie kręcenie wideo w technologii 360 stopni nie jest najprostsze dla wielu autorów, a kamery VR nie są tanie. – Dlatego bardzo się cieszę, że eksperci z YouTube i Daydream wspólnie opracowali nowy format wideo – VR 180 oraz nowe kamery, które umożliwią proste i przystępne cenowo tworzenie filmów w zakresie wirtualnej rzeczywistości. Ten nowy format pozwala oglądać trójwymiarowe wideo dzięki uchwyceniu 180 stopni obrazu wokół Was. Twórcy muszą zadbać tylko o to, aby dobrze uchwycić to, co znajduje się naprzeciwko nich, podczas gdy widzowie mogą cieszyć się wspaniałym i wciągającym doświadczeniem dzięki zestawowi VR lub też oglądać sferyczne wideo na smartfonie Pracujemy z najlepszymi markami, jak LG, Yi czy Lenovo, aby stworzyć kamery VR 180 za kilkaset dolarów, czyli kwotę porównywalną do tej, którą płacicie za aparaty kompaktowe – podkreślała Susan Wojcicki, CEO YouTube.
  • Nowy wygląd aplikacji i strony internetowej. – Chcemy mieć pewność, że YouTube daje Wam najlepsze możliwości zarówno w kwestii tworzenia jak i oglądanie wideo. Naszym najważniejszym zadaniem jest pokazanie Waszych filmów w najlepszy sposób, bez znaczenia jaką metodą postanowiliście je nakręcić. Nieważne czy powstały pionowo czy poziomo, przy pomocy smartfona czy lustrzanki, czy ich obraz zamyka się w kwadracie, w układzie 4:3 czy 16:9. W nadchodzących tygodniach aplikacja YouTube zacznie dostosowywać się do każdego rozmiaru i kształtu wyświetlania, jaki wybierzecie. Oznacza to, że jeżeli oglądacie pionowe, kwadratowe lub poziome wideo, aplikacja automatycznie dostosuje się do wielkości ekranu, tak jak powinna. Chcemy, aby wszystkie filmy wyświetlały się tak samo dobrze również na desktopie. W ostatnim miesiącu udostępniliśmy próbkę tego, jaki będzie się prezentował nowy wygląd YouTube dla komputerów. Jest przejrzysty i świeży oraz posiada nowe funkcje, takie jak na przykład ciemny motyw, który nada platformie bardziej kinowy klimat – mówiła Susan Wojcicki.

Podobnie jak w poprzednich latach także i tym razem VidCon dostarczył mi niezapomnianych wrażeń. Poznałam niesamowitych fanów oraz twórców i doświadczyłam niepowtarzalnego poczucia przynależności do społeczności. Mam nadzieję, że nowości, które ogłosiliśmy przyczynią się do jeszcze lepszych doświadczeń związanych z korzystaniem z YouTube – powiedziała Susan Wojcicki, CEO YouTube

źródło: Google

Kan