Jakość obsługi staje się obecnie jednym z wiodących czynników pozwalających zdobyć przewagę konkurencyjną. Jak wynika z danych Fundacji Obserwatorium Zarządzania, nieuprzejmi pracownicy i trudność w kontakcie stanowią decydującą przyczynę w 40% rezygnacji z usług. Dla biznesu wiąże się to z rocznymi stratami rzędu 5,2 mld złotych.

W dobie cyfrowej transformacji organizacje powinny zwracać szczególną uwagę na sprawną komunikację z klientami. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych certyfikatów potwierdzających wysoki poziom obsługi klienta jest Godło Ogólnopolskiego Programu Certyfikującego Firma Przyjazna Klientowi. W tym roku SAS po raz kolejny otrzymał to wyróżnienie, osiągając wynik certyfikacyjny na poziomie 94%, utrzymując tym samym swoją pozycję z roku poprzedniego. Wymagana przez FPK ogólna wartość indeksu nie może być niższa niż 85%. Firma została najwyżej oceniona przez klientów w kontekście ostatniego kontaktu (97% pozytywnych opinii). Wszyscy respondenci przyznali, że sprawa, którą zgłosili firmie, została szybko rozpatrzona i sprawnie załatwiona.

Organizatorem Programu jest Fundacja Obserwatorium Zarządzania, niezależna instytucja otoczenia biznesu zajmująca się problemami przedsiębiorczości, wdrażania innowacji oraz edukacji ekonomicznej społeczeństwa i firm. Program realizowany jest na podstawie oceny satysfakcji klientów. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview), w której respondent jest proszony o wypełnienie ankiety online. Certyfikat otrzymują wyłącznie te przedsiębiorstwa, które mogą pochwalić się najwyższym poziomem jakości obsługi oraz skuteczną polityką zarządzania relacjami z klientami. Laureaci muszą uzyskać 80% pozytywnych odpowiedzi w każdym badanym obszarze: współpracy, kontaktu z klientem, ogólnego zadowolenia oraz skłonności do rekomendacji.


Od 25 lat współpracujemy z największymi firmami i instytucjami w Polsce. Stawiamy na innowacje i poszukujemy nowych rozwiązań, aby wspierać klientów w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej. Godło Firma Przyjazna Klientowi jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, gdyż satysfakcja klientów jest naszym priorytetem. Cieszymy się, że klienci są zadowoleni z oferowanych przez nas produktów oraz usług i są skłonni polecać je innym
– mówi Alicja Wiecka, Dyrektor Zarządzająca, SAS Polska.

źródło: SAS Institute

Kan