Ludzie widzą reklamy częściej niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego reklamodawcom zależy, aby pomiary efektywności obejmowały różne kanały dotarcia, a ich wyniki były weryfikowane przez zewnętrzne podmioty. Facebook odpowiada na te potrzeby stale rozwijając współpracę z partnerami oraz zwiększając transparentność pomiarów:

  • Dzięki pogłębieniu współpracy z firmą Nielsen, pomiar zasięgu kampanii oraz efektywności w grupie docelowej, mierzony na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych za pomocą narzędzia Digital Ad Ratings (DAR) został rozszerzony o 8 kolejnych rynków i w sumie obejmuje już 25 rynków.
  • Współpraca z comScore, która do tej pory obejmowała jedynie pomiar widoczności klipów wideo, została rozszerzona o pomiar zasięgu kampanii na smartfonach i komputerach w grupie docelowej, z wykorzystaniem narzędzia Campaign Essentials (vCE). Rozwiązanie będzie początkowo testowane na rynku amerykańskim.
  • Oprócz pomiaru widoczności wideo na Facebooku, do którego z czasem dołączyła możliwość mierzenia wyświetleń filmów na Instagramie, reklamodawcy będą mogli teraz dodatkowo sprawdzić widoczność filmów w sieci Audience Network. Odpowiadać będą za to dwaj partnerzy: comScore oraz Integral Ad Science.
  • Facebook zwiększa także integrację z zewnętrznymi partnerami dotyczącą pomiarów widoczności reklam display – firmy comScore, Integral Ad Science i Moat będą mogły mierzyć widoczność zarówno reklam, które częściowo pojawią się na ekranie, jak i tych wyświetlonych w całości.
  • W ciągu najbliższego roku do grona zewnętrznych partnerów dołączy DoubleVerify. Po zakończeniu integracji, DoubleVerify będzie w stanie mierzyć zarówno widoczność filmów, jak również pozostałych reklam. Wliczając DoubleVerify, Facebook współpracuje już z 24 globalnymi, niezależnymi partnerami dostarczającymi reklamodawcom wyniki i opracowania, niezbędne przy planowaniu działań reklamowych.

źródło: Facebook

Kan