Każda osoba rozważająca rozpoczęcie kampanii marketingowej zadaje sobie pewne niezbędne pytania. Ile mnie to będzie kosztowało? Czy wkład wysiłku i kosztów będzie adekwatny do liczby klientów, których uda się przyciągnąć?


W obecnych czasach, gdy coraz więcej firm poważnie podchodzi do kwestii ograniczania negatywnego wpływu swoich przedsiębiorstw na środowisko, pojawia się jeszcze jedno, bardzo ważne pytanie: czy wybrany przeze mnie sposób promocji będzie miał negatywny wpływ na przyrodę?

Brudna przeszłość druku

Jeszcze do niedawna do tworzenia wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych powszechnie wykorzystywano druk solwentowy, czyli oparty na rozpuszczalnikach. Każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia z rozpuszczalnikiem, dobrze wie, że to umiarkowanie przyjemne doświadczenie: zawarte w nich substancje mają ostry, dławiący zapach, są ekstremalnie łatwopalne i bardzo szkodliwe dla środowiska. Na szczęście na rynku pojawiła się alternatywa: opracowany przez firmę Hewlett-Packard druk ekologiczny wykorzystujący technologię lateksową.

Dlaczego druk lateksowy?

Druk lateksowy w znacznej mierze (ok. 70%) opiera się na wodzie. Nie powoduje wydzielania żadnych szkodliwych lotnych związków organicznych, jak to robią tradycyjne tusze: a to oznacza, że jest nie tylko bezwonny, ale także całkowicie bezpieczny dla zdrowia użytkowników. Materiały, do których stworzenia wykorzystany został druk latexowy HP, można zawieszać nawet tam, gdzie spożywane są posiłki, oraz w pomieszczeniach, w których przebywają małe dzieci. Druki nie wymagają także wietrzenia po opuszczeniu maszyny, co znacznie przyspiesza proces ich tworzenia.

Druk latex: tani, skuteczny i ekologiczny

Wszystkie wymienione wyżej zalety, którymi druk lateksowy znacznie przewyższa starsze techniki druku, nie byłyby w stanie przekonać do niego przedsiębiorców, gdyby nie fakt, że druk latex pozwala na osiągnięcie najwyższej jakości obrazu. Zarówno kolory, jak i wyraźność grafik, które można uzyskać, wykorzystując tę technologię, pozostawiają daleko w tyle to, na co pozwalały starsze metody, w tym solwentowa i ekosolwentowa – a drukować można na tych samych materiałach. Dodajmy do tego fakt, że druk latexowy HP w dłuższej perspektywie pozwala na ograniczenie kosztów, a okaże się, że jest to prawdziwie bezkonkurencyjny sposób na stworzenie materiałów marketingowych najróżniejszego rodzaju.

Artykuł powstał przy współpracy z: gopak.pl