Grupa Netsprint, wiodąca firma w obszarze marketingu technologicznego, przejmuje 80% udziałów w Adrino, największej polskiej sieci reklamy mobilnej.

Głównym profilem działalności Adrino jest emisja reklam w sieci mobilnej, której potencjał wynosi ponad 1,2 mld odsłon reklam miesięcznie. Reklamy emitowane są na ponad 320 serwisach www i w 100 aplikacjach. Adrino posiada doświadczony, ponad 20-osobowy zespół sprzedaży i rozwoju technologii adserwerowej. Odkupione przez Grupę Netsprint udziały należały wcześniej do Xevin Investments, Xevin Lab i managementu Adrino.

Grupa Netsprint, po inwestycji Innova Capital i Dirlango, przyśpieszyła rozbudowę niezależnej polskiej platformy reklamy digital jako alternatywy dla globalnych graczy, którego kluczowym elementem jest hurtownia danych (Netsprint Data Management Platform) na temat zachowań i profilu niemal każdego polskiego użytkownika.

Już co drugi użytkownik korzysta z internetu przez mobile w 2015 był wart 512 milionów złotych i urósł w ciągu roku o 264%. Z kolei w pierwszej połowie 2016 roku wydatki reklamowe w urządzeniach mobilnych wzrosły o 70% i stanowią ponad 20% tortu reklamowego online. Mobile jest też siłą napędową programmaticu. Według badań IAB Europe rynek na Starym Kontynencie wzrósł w tym kanale w 2015 roku o 165.4%.

Ponad 50% kliknięć w sieciach Netsprinta: Adkontekst i ContentStream realizujemy poprzez mobile, gdzie nasi reklamodawcy prowadzą kampanie content marketingowe oraz performance. Adrino posiada unikalne kompetencje w obszarze prowadzenia kampanii rich media i video zarówno w przeglądarkach, jak i w silnie rosnącym segmencie reklam w aplikacjach. W połączeniu z naszą wiedzą i technologią profilowania użytkowników oraz budowania popytu w programmatic wspólnie zaoferujemy unikalne rozwiązanie, które pozwoli realizować cele reklamodawców, a także optymalnie monetyzować powierzchnie naszych wydawców – komentuje Artur Banach, CEO Grupy Netsprint.

Obecna oferta mobile Grupy Netsprint obejmuje reklamę w dwóch sieciach o łącznym zasięgu 97% polskich internautów – Adkontekst (reklama display, kontekstowa, programmatic) i ContentStream (content marketing) – są to zarówno formaty displayowe, jak i natywne. Dzięki przejęciu Adrino Grupa Netsprint rozszerzy portfolio usług o dodatkowe formaty rich media (m.in. video) i będzie mogła zaoferować swoim klientom mocniejsze wsparcie w kampaniach brandingowych rozliczanych w modelu CPM. Dodatkowo inwestycja w Adrino pozwoli zwiększyć ilość danych z urządzeń mobilnych zbieranych przez platformę DMP Netsprinta oraz stworzyć unikatowe metody targetowania użytkowników w tym kanale.


Działając na rynku nowych technologii, wiemy jak ważny jest partner technologiczny rozumiejący rynek mobilny, w którym zmieniająca się technologia jest nieodłączną częścią biznesu. Współpraca w ramach Grupy Netsprint pozwoli nam na szybkie rozszerzenie naszej oferty technologicznej, dzięki synergiom związanym z danymi o mobilnych użytkownikach.
– komentuje Grzegorz Chyliński, CEO Adrino.

Platforma DMP (Data Management Platform) Netsprint Audience gromadzi obecnie 92 miliony cookies i 550 profili marketingowych. Dzięki tym danym reklamodawcy mogą precyzyjnie kierować kampanie reklamowe do konkretnych grup użytkowników – zgodnie z ich profilami zainteresowań, cechami demograficznymi, profilem zawodowym, lokalizacją czy intencjami zakupowymi.


O sukcesie takich przedsięwzięć jak Adrino decydują ludzie. Jesteśmy pod dużym wrażeniem kompetencji technicznych i biznesowych menadżerów w spółce – wierzymy że w takim towarzystwie możemy z pasją rozwijać naszą platformę reklamową
– podsumowuje Artur Banach z Grupy Netsprint.

źródło: Grupa Netsprint

Kan