Jesteś tutaj:-, Newsy, Oprogramowanie, Rynek-Microsoft – podsumowanie Directions EMEA 2016

Microsoft – podsumowanie Directions EMEA 2016

W dniach 12-14 października 2016, w Pradze odbyła się największa do tej pory konferencja poświęcona Microsoft Dynamics NAV. Zgromadziła 1754 uczestników z 588 firm i 52 krajów. Podczas licznych prelekcji przedstawiono nowości, jakie pojawią się w systemie Microsoft Dynamics NAV 2017, a także omówiono nowy produkt, jakim jest Dynamics 365. W wydarzeniu wzięła udział również liczna reprezentacja z Polski, między innymi z firmy IT.integro.


150 sesji, 25 warsztatów, 126 prelegentów

Directions EMEA to miejsce spotkań i dyskusji między partnerami oraz przedstawicielami Microsoft. Podczas wielu sesji każdy uczestnik miał możliwość poszerzenia swojej wiedzy z zakresu technologii, biznesu, sprzedaży i marketingu. Wydarzenie miało na celu pokazać partnerom nowe możliwości wzrostu i rozwoju oraz zainspirować do działań. Dodatkowo to miejsce, w którym każdy może podzielić się swoim doświadczeniem, wiedzą zarówno podczas warsztatów, jak i podczas spotkań poza prelekcjami.

Perspektywy rozwoju i wyzwania dla rynku SMB

Podczas sesji głównej, Paul White, General Manager, Microsoft Business Solutions przedstawił przewidywania, według których rozwój systemów ERP ukierunkowany jest na chmurę. Szacuje się, że w 2019 roku wzrost sprzedaży systemów chmurowych wzrośnie o 12% w stosunku do roku poprzedniego, a w przypadku systemów on-premise będzie to wzrost jedynie o 1%.
Paul White zaprezentował także oś rozwoju produktów Microsoft, informując o wprowadzeniu nowych rozwiązań – Microsoft Dynamics 365 Enterprise Edition, bazujący na Microsoft Dynamics AX oraz Microsoft Dynamics CRM oraz Microsoft Dynamics 365 Business Edition, jako kombinację dwóch systemów chmurowych: Dynamics CRM i ERP.

Microsoft Dynamics 365 w wersji for Financials będzie dostępny w USA i Kanadzie już pierwszego listopada 2016 roku. W kolejnym kroku, Microsoft planuje rozbudować go o dodatkowe funkcjonalności z zakresu marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.


Kiedy rozwiązanie będzie dostępne w Polsce? Tego jeszcze nie wiadomo. Planuje się, że na wiosnę przyszłego roku, wersja pilotażowa będzie dostępna w czterech krajach europejskich.

Co nowego w systemie Microsoft Dynamics NAV 2017?

Jednym z głównych zagadnień poruszanych podczas spotkania była najnowsza wersja systemu ERP. Będzie ona dostępna od 24 października 2016. Przed produktem zostały postawione trzy główne cele. Po pierwsze, NAV 2017 ma jeszcze ściślej integrować się z innymi rozwiązaniami, jak Power BI oraz Office 365. Rozwiązania te mają się przenikać, tworząc silne wsparcie dla użytkownika. Po drugie, Microsoft Dynamics NAV 2017 ma wzmacniać rozwój głównych aplikacji i funkcjonalności, takich jak CRM, e-everything, finanse, zapasy i zadania. Po trzecie, NAV 2017 ma na celu stworzyć nowe możliwości, dzięki takim rozwiązaniom jak Cortana Intelligence, Power Apps & Microsoft Flow, Rozszerzenia i Powiadomienia.


Bardzo ciekawym rozwiązaniem, które pojawiło się w systemie Microsoft Dynamics NAV 2017 jest wtyczka do MS Outlook, która pozwala na pracę w wybranych obszarach systemu ERP bezpośrednio z poziomu klienta poczty. Klient rozpoznawany jest na podstawie adresu email, dzięki czemu możemy w łatwy i szybki sposób uzyskać dostęp do widoku jego statystyk w Dynamics NAV, czyli informacji takich jak: limit kredytowy, saldo czy też historia transakcji. Co więcej, jesteśmy w stanie z tego poziomu wystawić i przesłać klientowi ofertę czy też fakturę. Innym przykładem jest możliwość utworzenia kartoteki kontaktu w przypadku otrzymania maila od nowego klienta czy też szansy sprzedaży. Wtyczka zintegrowana jest również kalendarzem Outlook, co może zostać wykorzystane np. do rejestracji w systemie Dynamics NAV godzin przepracowanych na zleceniu serwisowym bądź projekcie bezpośrednio poziomu kalendarza. Reasumując NAV 2017 jest kolejnym krokiem w kierunku rozwoju strategii One Microsoft i wzajemnego przenikania wszystkich aplikacji biznesowych – podsumowuje Przemysław Kniat, Menadżer ds. Sprzedaży, IT.integro.

Kolejna, dziesiąta edycja konferencji Directions EMEA odbędzie się w dniach 4 – 6 października 2017, w Madrycie.

Źródło: www.IT.integro.pl



Autor |2016-10-20T07:08:42+00:0020 października 2016 07:08|Kategorie: Microsoft, Newsy, Oprogramowanie, Rynek|Tagi: , |1 komentarz

1 komenarz

  1. Magda 24 października 2016 w 12:16 - Odpowiedz

    W mojej firmie też pracujemy na systemie w chmurze – Comarch ERP Optima i teraz nie wyobrażam sobie inaczej. System dostępny o każdej porze dnia i nocy. Cieszę się że Graphcom przekonał mnie do tej wersji

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.