Firma IDC przygotowała raport podsumowujący rynek pamięci masowych w Polsce w 2015 roku. Według raportu wartość tego rynku wzrosła o 6,6%, do 147,36 milionów dolarów, a EMC jest jego niekwestionowanym liderem. W porównaniu z poprzednim rokiem udział EMC w ujęciu wartościowym wzrósł o 4,3 punkta procentowego, do 33,8%. Do 18,2 punktu procentowego wzrosła także przewaga EMC nad drugim w kolejności graczem.

Potwierdzeniem silnej pozycji EMC był również wzrost liczby sprzedanych macierzy dyskowych w stosunku do 2014 roku, pomimo pewnego spadku całego rynku w tym ujęciu. Coraz powszechniejsza konsolidacja i wirtualizacja pamięci masowych spowodowały, że widoczny już 2014 roku trend spadkowy poglębił się w 2015 r., gdy liczba sprzedanych macierzy spadła o kolejne 13,4%, do 5516 sztuk. Natomiast rynek pamięci masowych liczony w petabajtach (PB) sprzedanej pojemności zanotował wzrost aż o 17,2%, do 134,2 PB.

Wypowiedź przedstawiciela IDC:
Jarosław Smulski, Research Manager, IDC Poland: „EMC ma duże szanse utrzymania wzrostowego trendu i pozostania na pierwszym miejscu wśród producentów macierzy dyskowych w Polsce. Dużym wyzwaniem organizacyjnym będzie jednak proces łączenia z firmą Dell, która z jednej strony wnosi odmienną kulturę korporacyjną, ale z drugiej strony umożliwia EMC szersze otwarcie na rynek SMB”.

Wypowiedź przedstawiciela EMC:
Adam Wojtkowski, dyrektor generalny EMC Poland: „Wolumen i wartość naszej sprzedaży zarówno w segmencie high-end, jak i mid-range rosną szybciej, niż rynek – co oznacza, że potrafimy trafnie prognozować istniejące trendy, skutecznie współpracować z partnerami wyspecjalizowanymi w przygotowywaniu rozwiązań skrojonych do potrzeb różnych klientów oraz wygrywać duże projekty. Popyt na macierze dyskowe w Polsce rośnie, a klienci coraz chętniej stosują zaawansowane rozwiązania z górnej półki. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też rozwiązania SSD i All-flash, zwłaszcza zoptymalizowane pod kątem obsługi dużych baz danych. Zarazem wzrost o ponad jedną trzecią średniej pojemności macierzy wyraźnie wskazuje, że klienci dążą do konsolidacji swoich zasobów”.

źródło: EMC

Kan