Nie minął nawet rok od wprowadzenia na rynek domeny .tech, a stała się już ona piątym najchętniej wybieranym rozszerzeniem na świecie! Najczęściej korzystają z niej firmy, które wytwarzają nowe technologie, startupy, uniwersytety, a także blogerzy i youtuberzy.

Domena .tech została wprowadzona na rynek w sierpniu ubiegłego roku. Należy do grupy rozszerzeń zwanych nTLD (nowe domeny funkcjonalne). Powstała w odpowiedzi na brak dużego wyboru nazw w najpopularniejszych domenach (na świecie – .com, w Polsce – .pl). Drugim powodem jest chęć odróżnienia się danego serwisu od konkurencji. Chodzi o to, żeby użytkownicy internetu w szybki i łatwy sposób mieli do niego dostęp.

Od tamtego czasu na świecie zarejestrowano już ponad 141 tys. takich domen, w Polsce – 936. Okazuje się, że domena .tech jest piątym najczęściej wybieranym rozszerzeniem na świecie. Zarejestrowano już ją w 169 krajach. Najczęściej takie rozszerzenie wybierają Amerykanie, Europejczycy, Japończycy i Australijczycy.

Kto zazwyczaj decyduje się na domenę .tech? Są to firmy, które wytwarzają nowe technologie, startupy i uniwersytety. Sięgają po nią także blogerzy i youtuberzy zajmujący się tematyką nowinek technicznych. Nierzadko są to autorzy profili na serwisach społecznościowych, które mają miliony odbiorców.

Ilość rejestracji domen .tech wskazuje, że na rynku była duża luka, którą udało się wypełnić dopiero w zeszłym roku – mówi Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl. – Blogerzy, youtuberzy, uniwersyteckie hackatony, placówki edukacyjne, internetowe serwisy informacyjne to tylko niektóre przykłady grup lub instytucji, które chciały zdecydowanie zaznaczyć swój profil działalności.

źródło: home.pl

Kan