UPC Polska w czwartym kwartale 2015 roku konsekwentnie zwiększało sprzedaż usług cyfrowych. Na koniec grudnia ub. roku UPC Polska miało już 1 441 600 klientów, którzy korzystali z 2 847 700 usług (RGU*).

Kluczowe wydarzenia 2015 roku:

  • Liczba klientów internetu UPC przekroczyła 1 000 000, a klienci biznesowi zyskali dostęp do internetu o szybkości do 600 Mb/s
  • Zasięg sieci UPC Polska wzrósł o ponad 187 400 gospodarstw domowych do poziomu blisko 3 mln
  • O 92 800 wzrosła w ciągu roku liczba usług (RGU) telewizji, internetu i telefonii
  • UPC świętowało 100 000 sprzedanych usług Horizon
  • UPC rozbudowało ofertę Telewizji Cyfrowej UPC, wprowadzając w ciągu roku 25 kanałów w jakości HD

Rośnie zapotrzebowanie na cyfrowe usługi UPC

W 2015 r. UPC Polska przekroczyło liczbę 1 000 000 klientów internetu szerokopasmowego. Na koniec IV kwartału było ich już 1 052 400, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 32 900, a w ciągu całego roku o 55 200. W ciągu ostatnich trzech miesięcy o 25 700 wzrosła liczba klientów telewizji cyfrowej, osiągając poziom 962 200. W ciągu całego 2015 roku oznacza to wzrost o 43 400. Liczba klientów telefonii – w stosunku do danych na koniec III kwartału – wzrosła o 14 000, a wciągu roku o 36 000, osiągając na koniec IV kwartału poziom 592 400.

Łącznie, liczba usług wzrosła na koniec IV kwartału do poziomu 2 847 700, co oznacza wzrost o 63 700 w ciągu ostatnich trzech miesięcy i o 92 800 w ciągu całego 2015 roku (wraz z akwizycjami). Liczba klientów wzrosła na koniec grudnia do poziomu 1 441 600. Dzięki stałym inwestycjom w rozwój nowoczesnej sieci szerokopasmowej, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wynosi 87 proc., a potrójną usługę wybrało już 36,5 proc. klientów.

UPC inwestuje w cyfrową rozrywkę i interaktywność

W styczniu 2015 r. UPC Polska wprowadziło do komercyjnej sprzedaży platformę Horizon, łączącą najlepszą telewizję z interaktywnością internetu, a już w grudniu liczba klientów tej usługi przekroczyła 100 000, co przyczyniło się do jej sukcesu komercyjnego. Wraz z komercyjnym startem platformy Horizon UPC Polska wprowadziło także na rynek bibliotekę najlepszych filmów i seriali – MyPrime, oferującą ponad 2000 programów, dwukrotnie więcej, niż przed rokiem.

W 2015 roku UPC zwiększyło też ofertę cyfrowej rozrywki dla klientów, włączając wiele nowych kanałów w jakości HD, w tym nSport+ HD, Paramount HD, Comedy Central HD, Nick Jr., teleTOON+ HD, Polsat Viasat History, TV4HD, Polsat 2 HD, Polsat Cafe HD i Polsat Play HD. Łącznie na koniec 2015 r. oferta liczyła 167 kanałów cyfrowej jakości, w tym aż 78 w HD.

UPC wzmocniło też ofertę dla klientów biznesowych i zaproponowało superszybki Internet dla Małych Firm o prędkości pobierania danych do 600 Mb/s (przy szybkości wysyłania 30 Mb/s).

UPC inwestuje w infrastrukturę cyfrową

W 2015 r. liczba gospodarstw domowych w zasięgu najnowocześniejszej sieci UPC wzrosła o 187 400 osiągając poziom blisko 3 mln. UPC Polska zwiększyło zasięg sieci, inwestując w nowych obszarach i dzięki dalszej konsolidacji rozdrobnionego polskiego sektora kablowego. W 2015 roku UPC nabyło spółki w Bolesławcu, Kowarach, Zdzieszowicach, Siemianowicach, Chorzowie, Gdańsku i Bydgoszczy.

Klient w centrum uwagi

UPC od lat inwestuje w podnoszenie jakości obsługi klienta, czyniąc to istotnym elementem swojej strategii, koncentrującej się na kliencie. Jako pierwszy operator w Polsce, rozpoczął w 2015 r. publikowanie pełnych rezultatów pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.


* RGU – Revenue Generating Unit – liczba sprzedanych usług

źródło: UPC Polska

Kan