W najbliższy weekend 14-15 listopada w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie odbędzie się kolejne z serii spotkań poświęconych cyfryzacji radia. Przez dwa dni w specjalnym showroomie Polskiego Radia będzie można sprawdzić, jak działają cyfrowe radioodbiorniki, a nawet wygrać je w specjalnych konkursach. Przewidziano również mnóstwo atrakcji dla najmłodszych, m.in. spotkania z bajkowymi postaciami znanymi z anteny cyfrowego Polskiego Radia Dzieciom.


Showroom Polskiego Radia, ustawiony przy głównym wejściu do CH Arkadia, będzie czynny przez całą sobotę i niedzielę. Wszyscy chętni przetestują w nim możliwości cyfrowego radia, poznają szczegóły dotyczące procesu cyfryzacji, a także zapoznają się z dostępnymi na polskim rynku radioodbiornikami cyfrowymi – kilka z nich stanie się nagrodami w konkursach dla dorosłych i dla dzieci. Nadarzy się też okazja, by z bliska poobserwować dziennikarską pracę – relacje na żywo ze studia przy showroomie nadawać będzie cyfrowe Polskie Radio 24.


Wiele interesujących aktywności szykuje dla najmłodszych słuchaczy Polskie Radio Dzieciom – jeden z tematycznych programów cyfrowych Polskiego Radia. W sobotę dzieci będą mogły rozwiązywać zagadki Wojciecha Słupińskiego – antenowego Smoka Adasia (godz. 13.00-14.00), wziąć udział w konkursach o tematyce podróżniczej przygotowanych przez Magdalenę i Sergiusza Pinkwartów (godz. 14.00-16.00), wraz z Ewą Gorzelak współtworzyć bajkę pt. „Dzień kreatywnego miśka polarnego”, w której słowa zastępują kolory (godz. 16.00-16.30). Niewątpliwą atrakcją stanie się widowiskowy show Moniki i Kulfona (godz. 16.30-17.00), zagadki przyrodnicze Sowy Mądrej Głowy (godz. 17.00-18.00) oraz nagranie własnej wersji ulubionej piosenki, którą dzieci dostaną na płycie na pamiątkę (godz. 15.00-19.00). Natomiast w niedzielę Magda Glapińska zaprosi na artystyczne zabawy z wyobraźnią (godz. 13.00-14.00), Zbigniew Kozłowski poprowadzi pełne emocji rodzinne bicie rekordów sportowych (godz. 14.00-15.00), a Karina Kunkiewicz kalambury o tematyce bajkowej (godz. 15.00-16.00). Tego dnia, poza ponownym spotkaniem z Moniką i Kulfonem (16.00-16.30), najmłodszych czeka również występ doktora Vitaminki i zespołu Oreganki, którzy przez wspólną zabawę i śpiewanie zachęcą dzieci i rodziców do zdrowego stylu życia (godz. 16.45-17.30). Przez cały weekend nie zabraknie też rozmaitych konkursów i warsztatów – m.in. dziennikarskich i kreatywnych.

Akcja w galeriach handlowych ma na celu prezentacje sprzętu, pokazanie jego zalet i dodatkowych funkcjonalności.

Dla przykładu, produktem na który warto zwrócić uwagę jest: DAB+/FM „DR1100”. To kompaktowe radio, wykonane z wysokiej jakości drewna, wyróżniające się elegancją. Urządzenie posiada głośniki stereo 2 x 2 W RMS, wyświetlacz LCD z pomarańczowym podświetleniem, gniazdo słuchawkowe. Odbiornik, wyposażony w antenę teleskopową, można używać w domu i podróży. Kompatybilność z technologią DAB + pozwala uwolnić się od szumów, charakterystycznych dla analogowego medium. Użytkownik ma do dyspozycji wiele ciekawych funkcji: zapamiętywanie 20 ulubionych stacji, dwa alarmy z niezależnymi trybami, funkcja drzemki, wyłącznik czasowy. Radio może być zasilane z sieci lub czterech baterii AA.


Innym przedstawicielem odbiorników hybrydowych jest Digital Radio DIR3110. To prawdziwa gratka dla słuchaczy poszukujących wyjątkowych doznań. Urządzenie posiada wymienną antenę (istnieje też możliwość podłączenia anteny zewnętrznej), kolorowy wyświetlacz 2.8”, głośniki stereo 2 x 5 W. Radio jest wyposażone w szereg licznych nowinek technicznych. Funkcja strumieniowania przez WiFi pozwala na przesyłanie danych muzycznych ze smartfona, tabletu lub komputera PC do radia. Standard WPS obsługuje automatyczną konfigurację szyfrowanych połączeń. Odbiornik może być sterowany za pomocą smartfona lub tabletu i jest kompatybilny z Spotify Connect. Użytkownik tego modelu ma dostęp do 20.000 stacji radiowych oraz 10.000 podcastów – bez konieczności uruchamia komputera PC. Radio posiada łącze USB służące do zasilania oraz wtyk RJ45.

Specjalne showroomy, promujące cyfryzację radia, gościły już w centrach handlowych w Szczecinie i Katowicach. Po Warszawie następnym przystankiem będzie Sky Tower we Wrocławiu.

Partnerami Polskiego Radia w tej akcji, oprócz Hama Polska, są także Philips, Onkyo, Pioneer oraz Technisat.

źródło: Hama

Kan