Richard Branson, właściciel Virgin Group, zbiera sojuszników do Global Goals Alliance – wirtualnej, globalnej armii, mające na celu walkę z największymi problemami obecnego świata m.in. takimi jak głód, zanieczyszczenie środowiska, nierówności społeczne czy bieda. To międzynarodowa kampania, zainicjowana przez fundację Virgin Unite, w której weźmie również udział Virgin mobile Polska.

Richard Branson - avatar
Richard Branson – avatar

#TellEveryone to oficjalny hasztag inicjatywy, w którą firmy z grupy Virgin chciałyby zaangażować jak największą liczbę osób z całego świata – nie tylko swoich przedstawicieli, media, gwiazdy czy liderów opinii, ale całe społeczeństwo.

Aby dołączyć do akcji wystarczy stworzyć własnego awatara-superbohatera w specjalne przygotowanej aplikacji. Dostępnych jest 17 rodzajów szablonów, które odpowiadają poszczególnym globalnych celom. Pozwala to w prosty sposób zamanifestować, który z nich uważa się za najważniejszy. Każdy awatar udostępniony w mediach społecznościowych, to kolejne osoby, które dowiedzą się o akcji. Wspierając inicjatywę nawet takimi małymi gestami każdy staje się superbohaterem w wirtualnym świecie, aby wpłynąć na realne zmiany na Ziemi.

Wśród Global Goals Alliance nie zabrakło awatarów samego Sir Richarda Bransona oraz jego rodziny.

W Polsce swoje awatary wykonali m.in. Grażyna Piotrowska-Oliwa – prezes Virgin Mobile oraz Victor Borsuk – Mistrz Polski w kitesurfingu i jednocześnie ambasador Virgin Mobile Polska.

Grażyna Piotrowska-Oliwa_avatar
Grażyna Piotrowska-Oliwa_avatar

Kampania Global Goals Alliance to z inicjatywa mająca szczytny cel, ale przy okazji również świetna zabawa. Mam nadzieję, że dzięki takim niestandardowym działaniom, o 17 globalnych celach ONZ usłyszy jak największa liczba osób. Pozwoli to zbudować pozytywny ruch w sieci, który następnie przełoży się na realne działania w rzeczywistości. Gorąco zachęcam do angażowania się w akcję i pokazywania innym, jak wiele mamy jeszcze przed sobą do zrobienia, podkreślając zarazem realność tego celu, kiedy połączymy swoje siły – komentuje Grażyna Piotrowska-Oliwa, Prezes Virgin Mobile Polska.

Victor Borsuk – avatar
Victor Borsuk – avatar

Każde nawet najdrobniejsze wsparcie jest ważne i wpływa na szerzenie świadomości, że skrajna bieda może zostać rozwiązana, zmiany klimatyczne – powstrzymane, a nierówności między ludźmi – zniwelowanie.

Siedemnaście globalnych goli ONZ:

    Brak ubóstwa

    Brak głodu

    Dbałość o zdrowie

    Odpowiednia edukacja

    Równość płciowa

    Czysta woda i dostęp do sanitariatów

    Nowoczesna energia dla wszystkich

    Godna praca oraz rozwój ekonomiczny

    Przemysł, innowacyjność i infrastruktura

    Zmniejszenie nierówności pomiędzy społeczeństwami

    Miasta przyjazne dla środowiska

    Odpowiedzialne korzystanie z dóbr Ziemi

    Ograniczenie zmian klimatycznych

    Życie pod wodą

    Życie na lądzie

    Silne instytucje stanowiące o pokoju i sprawiedliwości

    Partnerstwo dla globalnych goli.

7-dniowa kampania Global Goals Allience będzie trwała od 26. września do 3. października.

źródło: Virgin Mobile

Kan