Spotify pozostaje zdecydowanym liderem na rynku usług streamingu muzyki. Właśnie ogłosiło, że ma już ponad 20 mln płatnych subskrybentów, czyli 2 razy więcej niż jeszcze rok temu. 55 mln użytkowników korzysta z darmowej wersji serwisu.

Spotify
Spotify

Rok temu płatna wersja Spotify była włączona na 10 mln kont, a za darmo z usługi korzystało 30 mln ludzi. W styczniu tego roku było to odpowiednio 15 mln i 45 mln, a obecnie mówimy o 20 mln i 55 mln. Serwisowi udało się więc zanotować duży wzrost w najistotniejszej gałęzi swojego biznesu, czyli użytkowników płacących za wersję Premium.

W ostatniej rundzie finansowania Spotify udało się pozyskać ponad 500 mln dolarów, dzięki czemu wartość spółki wynosi obecnie ponad 8,5 mld dolarów. Środki na pewno przydadzą się serwisowi w walce z konkurencją, którą bez wątpienio będzie zaprezentowana ostatnio usługa Apple Music.


Spotify jest obecnie najpopularniejszym na świecie serwisem do streamingu muzyki. Najbliższym konkurentem jest francuski Deezer, posiadający 6 mln płatnych subskrybentów oraz 10 mln darmowych.

Źródło: Spotify, Re/code

Sewix