IBM Facebook i IBM ogłosiły rozpoczęcie współpracy pozwalającej na lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników. Wiodące światowe marki będą mogły korzystać z rozwiązania umożliwiającego dotarcie do grup docelowych ze spersonalizowaną informacją.


Rozwiązanie IBM i Facebook pozwala marketerom lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników i umożliwia budowanie kampanii marketingowych wokół ich zainteresowań, opinii i oczekiwań. Klienci chmurowego rozwiązania IBM mogą od dziś korzystać z dostarczanego przez Facebooka narzędzia Custom Audiences, aby dostarczane przez nich reklamy trafiały do osób, które są nimi zainteresowane, w sposób dla nich najdogodniejszy.

Dzięki narzędziom reklamowym Facebooka oraz technologii IBM Journey Analytics, firmy mogą bardziej precyzyjnie zdefiniować, którzy z klientów znajdują się w niemal półtoramiliardowej grupie użytkowników portalu, w jaki sposób wchodzą w interakcje ze swoimi ulubionymi markami i z jakich kanałów komunikacji korzystają najczęściej. Połączenie bazy użytkowników z informacjami dostępnymi w chmurze IBM, takimi jak pogoda, lokalizacja czy historia zakupów, pozwoli firmom lepiej zdefiniować potrzeby odbiorców i sposób, w jaki komunikują się z marką.

Na przykład – firma dostarczająca sprzęt do biegania dzięki użyciu narzędzia Custom Audiences może określić, którzy z użytkowników są zainteresowani biegami długodystansowymi, a na podstawie dodatkowych danych dotyczących lokalizacji zaproponować promocję na odzież dopasowaną do warunków atmosferycznych, w jakich trenują.

Facebook jest też pierwszym partnerem IBM Commerce THINKLab – społeczności tworzonej przez naukowców, designerów oraz ekspertów z różnych branż. THINKLab pozwala na rozwijanie innowacji pod kątem potrzeb klientów oraz szybkie sprawdzenie ich w praktyce. Zespoły pracujące w THINKLab łączą wnioski płynące z analizy danych z badaniami nad zachowaniami klientów, a powstałe dzięki temu rozwiązania są testowane w czasie rzeczywistym w bezpośrednim kontakcie z użytkownikami.

IBM Commerce pomaga ponad 35 000 firmom na całym świecie dostarczyć spersonalizowane rozwiązania dla klientów, budujące zaufanie i lojalność wobec marki. IBM Commerce to prawie 8 tysięcy konsultantów, 100 rozwiązań w modelu SaaS łączących analitykę, rozwiązana w chmurze i badania rynku oraz 1,5 tysiąca patentów. Łącznie na portfolio rozwiązań IBM Commerce firma przeznaczyła 24 miliardy dolarów. Więcej informacji znajduje się na stronie Smarter Commerce.

źródło: IBM

Kan