Głównym celem Działu Klientów Internetowych (DKI) jest zwiększenie dynamiki przychodów ATM S.A. z usług centrów danych poprzez rozszerzenie automatycznej sprzedaży usług. DKI pozwoli również spółce zwiększyć możliwości w zakresie pozyskiwania klientów zagranicznych.

Nadrzędnym zadaniem nowo powstałego Działu Klientów Internetowych jest zautomatyzowana sprzedaż usług, które już teraz są oferowane klientom bezpośrednio przez Internet – serwery dedykowane ATMAN EcoSerwer i usługi w chmurze. Nowy dział jest także odpowiedzialny za wsparcie posprzedażowe. W przyszłości portfolio usług oferowanych w sieci będzie sukcesywnie rozbudowywane.

Powstanie nowej komórki w spółce oznacza realizację strategii zwiększania udziału sprzedaży usług przez Internet, a także odciążenie pozostałych działów handlowych, które do tej pory zajmowały się sprzedażą prostych usług. Utworzenie nowego działu było jedynie kwestią czasu, jako że zależy nam na jak największym wsparciu tej części naszego biznesu, który wykazuje najwyższą dynamikę wzrostu. Aktualnie Dział Klientów Internetowych skupia swoją uwagę na dostarczaniu obecnie oferowanych usług, jak ATMAN EcoSerwer czy usługi w chmurze, ale przewidywane jest w najbliższym czasie wzbogacenie oferty o następne produkty związane z usługami centrów danych i usługami transmisyjnymi. Dzięki narzędziom, jakie daje nam Internet, te rozwiązania mogą być oferowane niezależnie od lokalizacji klienta. W najbliższej przyszłości stwarza to także szansę na pozyskanie kolejnych klientów zagranicznych – powiedział Jacek Krupa, Wiceprezes Zarządu ATM S.A.

Utworzenie takiego działu ma solidną podstawę ekonomiczną. Już teraz wartość „automatycznej” sprzedaży stanowi 10 proc. całkowitej sprzedaży usług centrów danych generowanej przez ATM S.A. Z usług Centrum Danych ATMAN korzystają firmy różnej wielkości i z różnych branż, w tym największe instytucje finansowe i operatorzy telekomunikacyjni działający w Polsce, media tradycyjne i internetowe, ale także instytucje publiczne. Wśród klientów przybywa również małych i średnich przedsiębiorstw.

źródło: ATM

Kan