Firma Orange Polska i jej spółka córka Integrated Solutions (IS) wdrożyły w Grupie VAN, działającej w branży transportowo-logistycznej, usługę komunikacji zintegrowanej z chmury (UCaaS, Unified Communications as a Service). Powodem inwestycji był rozwój firmy i potrzeba modernizacji środowiska teleinformatycznego. W 2003 roku w Grupie VAN pracowało 80 osób. Dziś jest ich ponad 500.
„O modernizacji sieci WAN i wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych myśleliśmy już w 2005 roku. Do 2009 cały czas korzystaliśmy jednak z analogowej telefonii stacjonarnej, komórkowej, Neostrady oraz łączy DSL do połączeń internetowych. Tymczasem firma szybko się rozrasta i dziś mamy już w sumie 33 oddziały, działające w Polsce i za granicą” – mówi Adam Kasperowicz, IT manager w Grupie VAN.
Przy rosnącej skali działalności szybko okazało się, że wykorzystywane łącza nie są wystarczające. Często zrywana transmisja utrudniała współpracę w ramach grupy. W efekcie firma zdecydowała się na rozpisanie przetargu na budowę jednolitej i nowoczesnej sieci oraz ulepszenie paramentów wcześniej wdrożonej telefonii IP.
Grupa VAN wdrożyła usługę UCaaS, czyli system komunikacji zintegrowanej, oferowany w modelu chmurowym. W ten sposób zyskała większą elastyczność, przewidywalne koszty i możliwość łatwej konfiguracji rozwiązania, adekwatnie do bieżących wymagań.
„Zaletą UCaaS jest możliwość jego szybkiej rozbudowy, w tym także przenoszenia usług telefonii IP wraz z numeracją i transmisją danych do innej lokalizacji” – podsumowuje Adam Kasperowicz z Grupy VAN.
Unified Communications as a Service to usługa, która łączy w sobie wszystkie dostępne kanały komunikacji takie, jak: telefon, komunikator, e-mail, wideokonferencja, w jedną, prostą i intuicyjną w obsłudze platformę.
źródło: Integrated Solutions
Kan
Zostaw komentarz