Firma Enxoo, najbardziej doświadczony partner Salesforce w Polsce, zakończyła wdrożenie dedykowanego systemu do zarządzania sprzedażą B2B w spółce TK Telekom, która jest operatorem telekomunikacyjnym, należącym do Grupy PKP.

Zwiększenie sprzedaży usług telekomunikacyjnych B2B przez TK Telekom wpłynęło na decyzję wdrożenia usprawnień systemowych z zakresu zarządzania sprzedażą i relacjami z klientem. Dedykowane rozwiązanie, dostosowane do wewnętrznego procesu sprzedaży przygotowała firma Enxoo, dostawca rozwiązań IT do zarządzania biznesem w modelu SaaS, opartym o platformę Salesforce. TK Telekom jest nowoczesnym i dynamicznie rozwijającym się operatorem telekomunikacyjnym. Świadczy usługi dla biznesu, administracji, operatorów telekomunikacyjnych i kolei. Właścicielem 100 proc. udziałów w TK Telekom jest PKP S.A. Firma na bieżąco wdraża najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, również w obszarze funkcjonowania własnego biznesu. Takie połączenie bezpieczeństwa i nowoczesności od lat sprawdza się w realizacji usług dla spółek Grupy PKP.

Celem TK Telekom w poszukiwaniach dostawcy systemu było znalezienie firmy, która ma doświadczenie we wdrażaniu systemów dla operatorów telekomunikacyjnych i przede wszystkim w krótkim czasie dostarczy system obejmujący cały proces sprzedaży, od rejestracji szansy sprzedażowej i przygotowanie oferty aż do instalacji usługi i rozpoczęcia billingu. Zapotrzebowanie dotyczyło również polepszenia sposobu zarządzania ryzykiem inwestycyjnym oraz efektywnego prognozowania wyników sprzedażowych. Nadrzędnym celem była kompleksowa automatyzacja i przyspieszenie procesu oraz uproszczenie czynności administracyjnych i raportowych – tłumaczy Radosław Sułek, Pełnomocnik Zarządu ds. strategii, TK Telekom.

System przygotowany przez Enxoo dla TK Telecom przede wszystkim uporządkował proces sprzedaży usług. Co ważne zawiera adresy instalacyjne usług zgodne z bazą rejestru TERYT (Krajowego Rejestru Urzędowego Podziału Terytorialnego Kraju) przygotowanego przez GUS, co daje możliwość integracji rozwiązania z systemem paszportyzacji sieci. Rozwiązanie CRM posiada również moduł precyzyjnego prognozowania przychodów miesięcznych, a także możliwość śledzenia KPI procesu sprzedaży na poszczególnych etapach w celu optymalizacji czasu i efektywności każdego z nich, w czasie rzeczywistym i w przyszłości. System pozwala również na szybkie określanie możliwości technicznych realizacji potencjalnego zamówienia dzięki geolokalizacji klientów i węzłów sieci telekomunikacyjnych. System wzbogacony jest o konfigurator produktów, a więc narzędzie pozwalające na automatyczne tworzenie dedykowanej oferty dla konkretnego klienta.

źródło: Enxoo

Kan