Spotify może cieszyć się z bardzo dynamicznego wzrostu liczby użytkowników, zarówno tych korzystających z wersji Free oraz, co ważniejsze, z wersji Premium. Większość osób słuchających muzyki w tym serwisie streamingowym korzysta z niego na urządeniach mobilnych.


Spotify ogłosiło, że z płatnej wersji serwisu korzysta już ponad 15 milionów osób, a ogólna liczba aktywnych użytkowników wynosi ponad 60 milionów. Co ciekawe, zaledwie 2 miesiące temu liczby te wynosiły odpowiednio 12,5 oraz 50 milionów użytkowników. Aż 52 % słuchaczy korzysta z usługi przy użyciu smartfonów i tabletów, a nie desktopów stacjonarnych. Niedawne szacunki mówią, że ponad 80 % płatnych abonentów zaczęło najpierw korzystać ze Spotify w wersji darmowej.

Podczas targów CES Spotify podało jeszcze więcej statystyk na temat swojej usługi. Według firmy, 42 % odtworzeń odbywa się za pośrednictwem smartfonów, a 10 % przez tablety. 45 % użytkowników do słuchania wykorzystuje komputer stacjonarny, a 3 % korzysta z serwisu w przeglądarce. Osoby, które używają Spotify na wielu platformach, słuchają przeciętnie 150 minut muzyki dziennie, a 55 % użytkowników łączy swoje konto z Facebookiem.


Rynek słuchania muzyki ze strumienia prężnie się rozwija, i w 2014 roku urósł o 54 %. Tymczasem sprzedaż albumów cyfrowych spadła o 9 %, pojedynczych piosenek o 12 %, a łączna sprzedaż albumów fizycznych i cyfrowych spadła o 11 %.

Źródło: Electronista, Spotify

Sewix