IBM ogłosił wejście na rynek z13, najbardziej zaawansowanego serwera, jaki kiedykolwiek powstał. IBM z Systems to pierwszy mainframe, pozwalający przetwarzać dziennie 2,5 miliarda operacji, jednocześnie szyfrując transakcje w czasie rzeczywistym. IBM z Systems posiada również wbudowane narzędzia analityczne, umożliwiające wgląd w transakcje na bieżąco, 17 razy szybciej, niż w przypadku innych dostępnych na rynku rozwiązań. To pozwoli firmom i instytucjom na łatwiejsze wykrywanie prób nadużyć oraz umożliwi monitorowanie na bieżąco zachowań klientów.


Gwałtowny wzrost liczby aplikacji mobilnych sprawił, że konsumenci coraz chętniej korzystają z zakupów, usług bankowych i finansowych, a także programów lojalnościowych używając swoich smartfonów i tabletów. W związku z tym oczekują szybkich, prostych i bezpiecznych transakcji mobilnych. Dla firm oznacza to konieczność stworzenia bezpiecznej, wysoce wydajnej infrastruktury z rozbudowanymi narzędziami analitycznymi. Na te potrzeby odpowiada mainframe IBM, dostarczając nowe funkcjonalności, między innymi:

  • z13 jest pierwszym systemem zdolnym do przetwarzania 2,5 miliarda transakcji dziennie. Transakcje są chronione i mogą być kontrolowane na każdym etapie, co jest szczególnie ważne biorąc pod uwagę ich lawinowo rosnącą liczbę – szacuje się, że do roku 2025 będzie wykonywanych 40 bilionów transakcji mobilnych w ciągu dnia,
  • z13 podwoił prędkość szyfrowania danych w czasie rzeczywistym, umożliwiając szybsze
    i bezpieczniejsze operacje finansowe. System został zbudowany w oparciu o opatentowane szyfrowanie kryptograficzne, które zapewnia większe bezpieczeństwo transakcji na urządzeniach mobilnych. Ta funkcjonalność pomoże zapobiec nadużyciom finansowym w chwili ich dokonania, umożliwiając instytucjom finansowym wstrzymanie transakcji, zanim konsument zostanie poszkodowany,
  • z13 posiada wbudowane narzędzia analityczne, zapewniające wgląd w transakcje mobilne
    w czasie rzeczywistym i działające 17 razy szybciej, niż jakakolwiek dotychczas dostępna technologia. Pozwala to zaoferować spersonalizowane usługi czy promocje poprzez informacje o nawykach zakupowych klienta i zaoferować mu promocje i usługi, zanim opuści sklep – a czasem zanim do niego wejdzie.

Rozwiązanie jest rezultatem pięciu lat prac badawczo-rozwojowych, w które IBM zainwestował prawie miliard dolarów. Wykorzystuje ponad 500 nowych patentów oraz doświadczenia ze współpracy z ponad 60 klientami, co pokazuje zaangażowanie IBM w dostarczanie partnerom najbardziej innowacyjnych technologii.

źródło: IBM

Kan