Atos, międzynarodowa firma z branży usług informatycznych i światowy partner informatyczny Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl), w dniu 7 października 2014 r. ogłosił swoje plany odnośnie Olimpiady w Rio 2016.

Atos, strategiczny dostawca technologii na potrzeby Ruchu Olimpijskiego od 1989 roku, potwierdził, że chmura z pewnością będzie kluczowym rozwiązaniem dla dostarczenia Igrzysk Olimpijskich w Rio 2016. Podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich, po raz pierwszy główne systemy planowania zostaną dostarczone poprzez chmurę, w tym systemy akredytacji, zgłoszeń i kwalifikacji oraz workforce management jak również portal dla wolontariuszy – uruchomiony już w sierpniu bieżącego roku. Rozwiązania cloud computing w Rio w 2016 roku będą dostarczone przez partnerstwo Atos, Embratel, Cisco oraz EMC.

W następstwie nowego kontraktu, podpisanego w 2013 roku między Atos a MKOl, organizacje wspólnie pracują nad przeniesieniem wszystkich usług IT do Canopy, chmury Atos, do czasuZimowych Igrzysk Olimpijskich w PyeongChang 2018. Ten krok to wynik doświadczeń wyniesionych z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi 2014, kiedy to wyniki były dostarczane na stronę internetową Igrzysk poprzez chmurę.

Przygotowania informatyczne do Igrzysk Olimpijskich w Rio 2016 rozpoczęły się już w 2012 roku od zaprojektowania systemów i infrastruktury. W tym roku skupiamy się na tworzeniu systemów i testowaniu urządzeń, ażeby w 2015 roku wejść w fazę testowania zintegrowanej infrastruktury. Następnie w 2016 rozpoczną się działania związane z rozmieszczeniem sprzętu IT w obiektach, próbami technicznymi oraz oczywiście same Igrzyska.

Nowy model dostarczenia usług na Zimowe Igrzyska Olimpijskie PyeongChang 2018

Infrastruktura IT dla tak kompleksowego projektu, jakim są Igrzyska Olimpijskie, to połączenie ponad 80 miejsc rozgrywek oraz ich zaplecza, składających się z setek serwerów oraz tysięcy laptopów i komputerów. Tutaj dostrzegamy potencjał przejścia z modelu „buduj za każdym razem” do „zbuduj raz, jaki umożliwia chmura. Rio 2016 to kamień milowy tej transformacji.

Dotychczas wszystkie najważniejsze urządzenia znajdowały się w mieście gospodarza rozgrywek, teraz zamierzamy przenosić funkcje do centralnej lokalizacji. Podczas Rio 2016 najważniejsze urządzenia, w tym Laboratorium Integracji i Centrum Operacji Technologicznych, wciąż będą znajdować się w Rio. Będzie również mniejsze centrum operacji technologicznych w jednej centralnej lokalizacji poza Rio. To centrum będzie służyło, jako centrum operacji technologicznych również podczas Igrzysk w PyeongChang oraz Tokio, dostarczając bezpiecznych usług poprzez chmurę, zapewniając tym samym większą wydajność, elastyczność i produktywność przy użyciu Canopy, chmury firmy Atos oraz EMC, partnera dostarczającego.

Jako światowy partner IT Igrzysk Olimpijskich, Atos jest odpowiedzialny za zaprojektowanie, zbudowanie oraz uruchomienie systemów IT, które sprawiają, że Igrzyska będą mogły się odbyć, między innymi udostępniając światu informację o wynikach, pomagając rekrutować blisko 70 000 wolontariuszy oraz procesując 200 000 akredytacji, na rzecz sportowców, pracowników,
wolontariuszy, mediów, sponsorów, urzędników oraz innych członków Rodziny Olimpijskiej, pozwalających dostać się do Brazylii oraz zapewniających wstęp na teren wioski Olimpijskiej.

Atos będzie dostawcą usług integracyjnych oraz usług zarządzania systemami, jak również kluczowych usług hostingowych i aplikacji na rzecz Igrzysk Olimpijskich Rio 2016, Zimowych Igrzysk Olimpijskich PyeongChang 2018 oraz Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020.

źródło: Atos

Kan