Qlik, lider systemów Data Discovery ogłosił, że Proporta, producent akcesoriów dla urządzeń mobilnych, wybrała platformę QlikView, aby uzyskać kompleksowy wgląd w informacje dotyczące produktów i relacji z klientami. Proporta użyje oprogramowania do analizy wyników sprzedaży oraz analizy kosztów produkcji.

Proporta została założona w 1996 roku i jest jednym z wiodących producentów etui dla urządzeń mobilnych oraz innych akcesoriów przeznaczonych dla smartfonów, tabletów oraz przenośnych odtwarzaczy muzycznych. Tworząc swoje ekskluzywne produkty, współpracuje z takimi markami modowymi jak Ted Baker, Quiksilver, Roxy czy Barbour. Dla działu sprzedaży kłopotliwym procesem było dotychczas pozyskiwanie aktualnych informacji o klientach oraz przygotowywanie raportów – potrzeba było dni, aby skompilować dane i wyciągnąć wnioski. Oszacowanie realnych, całościowych kosztów związanych z wytworzeniem oraz logistyką produktu także było wymagającym zadaniem, utrudniającym wyliczenie właściwej marży oraz określenie obszarów wartych doinwestowania.

Dla Proporty niezbędna jest znajomość produktów pożądanych przez klientów, co pomaga w zaplanowaniu dalszej strategii rozwoju. Produkty firmy są przeznaczone dla różnorodnych urządzeń i producentów z wielu krajów świata. Proporta musi być na bieżąco z listą dobrze sprzedających się produktów, aby móc odpowiednio reagować na potrzeby rynku. Dzięki QlikView każda osoba w firmie może mieć wgląd w produkty, które sprzedają się najlepiej – w tym w takie dane jak najpopularniejszy kolor czy wzór – i podejmować odpowiednie decyzje.

Mając na uwadze powyższe wymogi, producent akcesoriów przeprowadził gruntowny przegląd technologii do analizy danych i podjął decyzję o wdrożeniu QlikView, które jest bardziej intuicyjne i szybciej reaguje na zmiany w porównaniu do konkurentów takich jak Tableau. Platforma została wdrożona przez Differentia Consulting.

Potrzebowaliśmy oprogramowania, które pozwoliłoby nam natychmiast uzyskać odpowiedź na pytanie o zapotrzebowanie rynku. Od czasu wdrożenia QlikView, przygotowanie raportu zajmuje pracownikom działu sprzedaży minuty, a nie dni.” – mówi Samuel Rodman, szef działu IT w Proporta. – „Teraz możemy tworzyć bardzo złożone raporty, z podziałem na kraje, urządzenia, producentów czy partnerów. Dzięki QlikView możemy dowolnie łączyć te informacje, czego nie mogliśmy robić do tej pory. Obecnie jesteśmy w stanie sprawdzić, który partner, w jakim kraju wypada najlepiej lub jaki kolor etui do którego telefonu cieszy się największą popularnością w danym regionie. Dzięki temu mamy pewność, że nasze działania są adekwatne.”

Obecnie Proporta używa desktopowej wersji QlikView, ale stopniowo zacznie także korzystać z mobilnych właściwości platformy. Pracownicy będą mogli analizować dane firmy również będąc w podróży za pomocą tabletów i smartfonów, wykorzystując aplikację Smarter.GNR opracowaną przez Differentia Consulting. Przełoży się to na natychmiastowe korzyści biznesowe w zakresie raportowania.

„,i>Informacja jest kręgosłupem każdej dobrze działającej organizacji zajmującej się sprzedażą detaliczną, a firmy skoncentrowane na kliencie wykorzystują BI w celu udoskonalenia procesu decyzyjnego oraz nadania większych możliwości wpływu na ogólną wydajność przedsiębiorstwa każdemu pracownikowi.” – mówi Marcin Mazur, dyrektor zarządzający na obszar Europy Wschodniej, Grecji i Izraela w Qlik – „Dzięki pracy z wieloma klientami, Qlik pogłębił znajomość nie tylko kluczowych czynników rynkowych i nowych trendów. Cały czas poznajemy także możliwości prowadzące do szybszego osiągnięcia sukcesu w sprzedaży detalicznej i hurtowej. Pomagamy przedsiębiorstwom w uzyskiwaniu lepszego wglądu w dane, dzięki intuicyjnemu oprogramowaniu, wspierającemu ich naturalny sposób myślenia. Cieszymy się, że QlikView będzie wspomagać także Proportę”.

źródło: Qlik

Kan