Od stycznia do maja br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) czterech głównych operatorów telekomunikacyjnych były o 26 proc. niższe niż rok wcześniej. Nieznaczny spadek zanotował P4 (Play), natomiast budżet Polkomtelu (Plus) zmalał o 30 proc., a T-Mobile Polska aż o 64 proc. – wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanie największy budżet reklamowy niezmiennie ma Orange Polska (do końca ub.r. funkcjonujący jako dwie odrębne spółki: Telekomunikacja Polska i PTK Centertel). Budżet Orange w skali roku zmalał o 17,11 mln zł (to spadek o 6,5 proc.).
Wydatki reklamowe głównych operatorów telekomunikacyjnych |
||
(wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-V 2013 |
I-V 2014 |
ORANGE POLSKA |
264 648 110 zł |
247 533 834 zł |
P4 |
141 857 507 zł |
140 311 064 zł |
POLKOMTEL |
149 771 666 zł |
104 862 514 zł |
T-MOBILE POLSKA |
208 850 654 zł |
74 140 009 zł |
razem |
765 127 937 zł |
566 847 421 zł |
wynik Orange z I-V 2013 to suma wydatków PTK Centertel i TP SA |
Pełny raport na temat wydawania pieniędzy przez głównych operatorów telekomunikacyjnych znajdziecie na: www.wirtualnemedia.pl
Kan
operatorzy mogą przestać dotować urządzenia, będzie oszczędniej.
Urządzenia dotują operatorzy na całym świecie. Zacznij z pomysłem od opów Monaco, gdzie ludzi stać na zakup sprzętów bez subsydiów operatora, więc powinieneś mieć szansę na spektakularny sukces. 😉 Potem propaguj dalej. 🙄 Życzę powodzenia 😳 :lol
Czyli Play wydaje najwięcej. To by się zgadzało. Im gorsza oferta tym bardziej trzeba ja reklamować