Od stycznia do maja br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) czterech głównych operatorów telekomunikacyjnych były o 26 proc. niższe niż rok wcześniej. Nieznaczny spadek zanotował P4 (Play), natomiast budżet Polkomtelu (Plus) zmalał o 30 proc., a T-Mobile Polska aż o 64 proc. – wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największy budżet reklamowy niezmiennie ma Orange Polska (do końca ub.r. funkcjonujący jako dwie odrębne spółki: Telekomunikacja Polska i PTK Centertel). Budżet Orange w skali roku zmalał o 17,11 mln zł (to spadek o 6,5 proc.).

Wydatki reklamowe głównych operatorów telekomunikacyjnych

(wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2013

I-V 2014

ORANGE POLSKA

264 648 110 zł

247 533 834 zł

P4

141 857 507 zł

140 311 064 zł

POLKOMTEL

149 771 666 zł

104 862 514 zł

T-MOBILE POLSKA

208 850 654 zł

74 140 009 zł

razem

765 127 937 zł

566 847 421 zł

wynik Orange z I-V 2013 to suma wydatków PTK Centertel i TP SA

Pełny raport na temat wydawania pieniędzy przez głównych operatorów telekomunikacyjnych znajdziecie na: www.wirtualnemedia.pl

Kan