Komputronik, dystrybutor branży IT i elektroniki w Polsce oraz operator najpopularniejszego w kraju sklepu internetowego z elektroniką www.komputronik.pl, w roku obrotowym 2013/2014 odnotował skonsolidowane przychody na poziomie 1.715 mln zł (wzrost o 37,8%) oraz 21.149 tys. zł zysku z działalności operacyjnej (wzrost o 140%).

Miniony rok finansowy to z sukcesem zrealizowane wyzwania związane z rozwojem Spółki. Nowe projekty, ekspansja na rynki zagraniczne, reorganizacja struktury Grupy Kapitałowej oraz intensywny rozwój kanału e-commerce to kluczowe kroki, jakie podjęliśmy w naszym modelu biznesowym – powiedział Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.

Rok obrotowy 2013/2014 przyniósł kolejne systematyczne wzrosty. Trwałą tendencję zwyżkową odnotowano we wszystkich analizowanych kwartałach. Przez trzy kwartały z rzędu spółka osiągnęła obroty na poziomie znacznie powyżej 400 mln PLN, a sprzedaż w roku obrotowym 2013 osiągnęła poziom wyższy o 37,6% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 24.081 tys. zł i był rekordowym w historii Grupy.

Spółka odnotowała wzrost sprzedaży we wszystkich kanałach, przy czym największy nastąpił w sektorze B2B, czyli sprzedaży do przedsiębiorstw oraz w sprzedaży zagranicznej (wzrost o 50%).

W ostatnim roku, przy znacznym wzroście przychodów, a także zysku ze sprzedaży, odnotowano stosunkowo niewielki wzrost kosztów działalności – jedynie o 7,1% w stosunku do roku poprzedniego. Cały czas obserwujemy także poprawę wskaźnika udziału kosztów działalności w przychodach. W stosunku do roku ubiegłego odnotowaliśmy spadek o 2 p.p., do poziomu 6,9%. W efekcie możemy mówić o wzroście wyniku na sprzedaży po odliczeniu kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu aż o 155% r/r – komentuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.

Do ważnych z punktu widzenia klientów wydarzeń minionego roku niewątpliwie należy zaliczyć uruchomienie dwóch obiektów Komputronik Megastore, czyli show-roomów z pełną ofertą wszystkich czołowych producentów, jako uzupełnienie największego polskiego sklepu internetowego www.komputronik.pl. Pierwszy salon powstał w Warszawie, gdzie w ciągu dwóch pierwszych tygodni odwiedziło go ponad 20 tys. osób, dokonując transakcji na łączną kwotę 1,8 mln zł. Pozytywne przyjęcie tej inicjatywy zaowocowało uruchomieniem kolejnego salonu w Poznaniu. Od połowy marca na 1500 m2 można oglądać kompletną ekspozycję sprzętu i najnowszych rozwiązań z oferty branż IT, foto, mobile, RTV i AGD.

Spółka nieustannie rozwijała kanał e-commerce, odnotowując wysoką dynamikę sprzedaży – ponad 40%. Komputronik umocnił pozycję kluczowego partnera dla Strefy Marek Allegro w branży elektronicznej. Spółka podjęła również ekspansję na nowe rynki. Utworzono Komputronik GmbH z siedzibą w Berlinie, czyli niemiecki oddział Komputronik SA., a także uruchomiono rosyjskojęzyczny serwis Komputronik.ru oraz trzy punkty agencyjne przy granicach. Spółka odnotowała również wysoką dynamikę sprzedaży w Czechach, gdzie działa spółka zależna K24 International s.r.o.

W ostatnim roku dokonano dalszej optymalizacji modelu współpracy partnerskiej. Nastąpił znaczny wzrost znaczenia wprowadzonego w ubiegłym roku modelu agencyjnego. Z końcem marca 2014 roku spółka posiadała już 48 agencji. Jednocześnie odnotowano dalszy wzrost sprzedaży do salonów franczyzowych.

źródło: Komputronik

Kan