UPC Polska przejęło spółkę Telco Lublin, lokalnego operatora telekomunikacyjnego dostarczającego internet, telefon oraz telewizję.

Nabycie Telco Lublin to kolejny etap prowadzonej przez UPC konsolidacji rozdrobnionego rynku kablowego w Polsce oraz krok w kierunku dalszego rozwoju regionu lubelskiego. Teraz, wraz z zespołem Telco Lublin, skupimy się na przeprowadzeniu procesu integracji, której celem będzie dostarczenie największej wartości klientom w Lublinie w oparciu o najnowocześniejszą sieć UPC oraz cyfrową rozrywkę – podkreśla Jerzy Gołębiowski, członek zarządu UPC Polska odpowiedzialny za rozwój. – Stale analizujemy rynek pod kątem atrakcyjnych okazji do dalszego rozwoju, a dokonana właśnie transakcja jest przykładem konsekwentnej realizacji tej strategii.
Telco Lublin ma swoim zasięgu ponad 53 tys. gospodarstw domowych, na rzecz swoich klientów świadczy ponad 16 tys. usług (RGU*). Został wydzielony wcześniej ze spółki o nazwie NPlay, która oprócz telekomunikacyjnych, świadczył też usługi w innych branżach.

Dzięki  stałemu rozwojowi usług oraz ciężkiej pracy i zaangażowaniu, jakie pracownicy wkładali od wielu lat w budowanie relacji z klientami, udało nam się stworzyć firmę o znaczącej pozycji na lokalnym rynku. Zakończona właśnie z sukcesem transakcja sprzedaży Telco Lublin jest ostatecznym dowodem uznania obranego wiele lat temu kierunku i wypracowanej w ten sposób pozycji. Cieszę się, że Telco Lublin trafia w ręce takiego partnera jak UPC Polska, dzięki któremu klienci w Lublinie będą mogli liczyć na wysokiej jakości usługi i nową wartość – mówi Grzegorz  Giecko, właściciel i prezes zarządu spółki NPlay. 

W zasięgu sieci UPC Polska znajduje się obecnie ponad 2,5 mln gospodarstw domowych. Klienci indywidualni mogą korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s, którego oferta według niezależnego regulatora – Urzędu Komunikacji Elektronicznej – jest najkorzystniejsza na rynku. Klientom biznesowym oferujemy Internet o szybkości pobierania danych do 300 Mb/s i wysyłania do 30 Mb/s. Telewizja cyfrowa UPC to oferta ponad 190 różnorodnych kanałów, w tym 47 w jakości HD, pakiety dodatkowe zarówno dla fanów sportu jak i kina, min. HBO, CANAL+ oraz Cinemax i Filmbox, a także innowacyjne usługi cyfrowe takie, jak UPC NA ŻYCZENIE. Klienci UPC mogą też korzystać z aplikacji UPC Phone i UPC TV pozwalających na swobodę i mobilność, otrzymują również darmowy pakiet bezpieczeństwa F-Secure.

Na koniec pierwszego kwartału 2014 r. z usług UPC Polska korzystało 1 431 000 abonentów, w tym 868 200 z interaktywnej telewizji cyfrowej, 353 300 z telewizji analogowej, 933 500 z szerokopasmowego internetu i 527 000 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,5 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce.

źródło: UPC Polska

Kan