PayPal zrewolucjonizował to w jaki sposób ludzie na całym świecie dokonują płatności i myślą o pieniądzach. Dzisiaj firma zmienia identyfikację wizualną marki, w tym także logo. Nowy wygląd odzwierciedla prostotę, wygodę oraz bezpieczeństwo i dostosowany jest do współczesnego, dynamicznego świata opartego na rozwiązaniach mobilnych. To pierwsza zmiana identyfikacji marki od 2007 roku.

PayPal: nowe logo
PayPal: nowe logo

Nowa identyfikacja wizualna naszej marki to znacznie więcej niż zaktualizowane logo„, powiedział David Marcus, prezes PayPal. „Działania te są zsynchronizowane z naszą pierwszą globalną kampanią wizerunkową. Wspólnie z naszymi klientami, programistami oraz sprzedawcami tworzymy nowe standardy korzystania z pieniędzy, oddając ludziom kontrolę nad ich finansami. W końcu to nie pieniądze a ludzie rządza światem.”

Nowe logo zostało opracowane przez nagradzaną firmę projektową fuseproject. Uproszczone formy i świeższe kolory wprowadzają ożywienie, zachowując jednocześnie rozpoznawalność poprzedniego logotypu. Zmianie uległa również sygnatura PP – skrót od PayPal. Nowe logo jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania mobilne wśród sprzedawców tradycyjnych oraz internetowych korzystających z rozwiązań PayPal i odzwierciedla pozycję firmy jako innowatora. Wygląd i funkcjonalność są zaprojektowane z myślą o świecie mobilnym, w którym każde urządzenie będzie przystosowane do obsługi płatności.

Pewnego dnia kolejne urządzenia mobilne, od inteligentnych zegarków po okulary działające w trybie online, pozwolą ludziom na dokonywanie transakcji dosłownie w mgnieniu oka. Nowa identyfikacja spaja wygląd i funkcjonalność całej marki, dodatkowo wzmacniając zaufanie, którym klienci darzą system PayPal. Dzięki swojej prostocie i elastyczności, nowe logo może być wykorzystywane na dowolnym urządzeniu, od smartfonów po telewizory 72 calowe.

PayPal jest ikoniczną marką, której wartość wykracza daleko poza zmiany w logotypie,” powiedział Yves Behar, założyciel i prezes fuseproject. „Marka PayPal jest innowacyjna i dynamiczna, a ludzie kojarzą ją z organizacją skupiającą się w pełni na potrzebach i wymaganiach konsumentów. Nowe logo odzwierciedla także pozycję pioniera i przygotuje PayPal do funkcji branżowego lidera intuicyjnych transakcji wieloplatformowych dokonywanych w przyjazny dla użytkownika sposób”
 

Nowe logo jest bardziej kompaktowe, komunikuje się z konsumentami w bardziej przyjazny i elegancki sposób. Składają się na to cztery kluczowe elementy, zaprojektowane z myślą o usprawnieniu globalnej komunikacji z klientami: wyraźniejszy napis PayPal napisany zmodyfikowaną czcionką Futura, nowy monogram podwójnego P, żywsze kolory oraz dynamiczna grafika. Napis i monogram razem tworzą nową sygnaturę PayPal. elementy użyte w nowym projekcie podkreślają:

  • Płatności dostępne niezależnie od urządzenia
  • Odważne innowacje
  • Pozycję firmy jako wizjonera
  • Dostępność płatności niezależnie od urządzenia jest głównym elementem nowej tożsamości – dostęp do własnych pieniędzmi oraz szybka wymiana pomiędzy ludźmi.

Czcionka użyta w projekcie posiada łagodne krawędzie podkreślające, że PayPal jest zawsze dostępną marką z ludzką twarzą. Poprzednie logo było koloru niebieskiego, nowe barwy – głęboki indygo w członie nazwy „Pay” i żywy niebieski w członie „Pal”, są dostosowane do wyświetlania na ekranach o wysokiej rozdzielczości.

Litery P w monogramie nachodzą na siebie co podkreśla łączność pomiędzy ludźmi korzystającymi z systemu PayPal. Litery P mają odzwierciedlać progresywny i innowacyjny stosunek firmy PayPal, oraz są praktyczniejsze w codziennym użyciu.

Kolejnym motywem przewodnim nowego logo są odważne innowacje: tak jak dotychczas słowo PayPal napisane jest kursywą, co podkreśla wizjonerski charakter firmy. Odwaga jest również wyrażona dynamiczną grafiką.

Nowe logo będzie stosowane na całym świecie, w kanale online i we wszystkich podstawowych zastosowaniach systemu PayPal, wliczając w to przyciski „wyloguj”, aplikacje, urządzenia PayPal Here, i materiały marketingowe. Logo pojawi się również w nowej globalnej kampanii marki: „Powering The People Economy”. Wielokanałowa kampania opracowana przez Havas Worldwide, na początku pojawi się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Australii.

źródło: PayPal

Kan