Lider na rynku bezpośrednich przelewów bankowych w Niemczech i w Austrii , SOFORT AG, zwiększył obroty o 30%. Równolegle firma startuje z reklamową kampanią telewizyjną.
Założony w Gauting blisko Monachium dostawca usług płatniczych SOFORT AG oferujący produkty do dokonywania bezpiecznych zakupów przez Internet, kontynuuje swój bardzo dynamiczny rozwój – w 2013 roku osiągnął bardzo dobre wyniki, a i w przyszłości spodziewa się ponadprzeciętnych wyników. W roku finansowym 2013 dochód ze sprzedaży wzrósł o 30% r/r do około 19 milionów euro, z czego zysk EBIT wzrósł o 7% do ponad 10% w tym samym okresie. Obrót zewnętrzny transakcji e-commerce przeprowadzonych przez SOFORT AG osiągnął 2,4 mld Euro.
Usługa SOFORT Banking miała największy udział w silnym wzroście firmy. W 2013 roku wiodący system bezpośrednich transferów był w stanie zwiększyć wielkość transakcji o 32% w porównaniu do 2012 roku. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z tempa rozwoju firmy i jej produktów, ale na pewno w chwili obecnej nie zamierzamy spocząć na laurach. Naszym celem jest dalsza realizacja naszej wizji i stanie się numerem trzy w Europie zaraz za PayPal oraz kartami kredytowymi pod względem wybieranej metody płatności”, komentuje
dr Gerrit Seidel, CEO SOFORT AG. W sumie spółka chce osiągnąć obroty przekraczające 80 milionów euro w ciągu pięciu następnych lat. W chwili obecnej firma zatrudnia 150 pracowników, ale planuje już poszerzanie zespołu.
Seidel liczy na jeszcze większy wzrost dzięki inwestycjom w działania reklamowe, póki co na terenie Niemiec. „Start kampanii telewizyjnej w pierwszym kwartale 2014 roku będzie dobrze wspierać dalszy rozwój naszej platform płatności. Będziemy więc bardziej koncentrować się na kliencie końcowym, któremu zależy na posiadaniu możliwości dokonywania szybkich i bezpiecznych zakupów w Internecie”, dodaje Seidel. SOFORT AG jest pierwszym dostawcą systemu płatności online w Niemczech, który zdecydował się na szeroko zakrojone działania marketingowe w telewizji.
Polska istotna dla wzrostów SOFORT
2013 rok był również bardzo udany dla SOFORT na polskim rynku. W tym czasie firmie udało się podpisać wiele istotnych umów o współpracy m.in. z Eurolot.pl (również w Niemczech, Austrii i Holandii), Butyk.pl, Pyszne.pl i Redcoon.pl. W przypadku Redcoon.pl wprowadzenie metody płatności SOFORT Banking na polski rynek w 2013 roku jest przykładem poszerzenia udanej współpracy pomiędzy obiema firmami na innych rynkach, na których sklep operuje (m.in. Niemcy, Austria, Holandia, Włochy, Belgia czy Hiszpania). Ponadto SOFORT rozpoczął kooperację z InPost – Inpay24, w zakresie dostarczania usług dla płatności InPay24. Również z usług SOFORT zaczęły korzystać platformy sklepowe, takie jak: KQS, Shoplo, Cstore. Dzięki znacznemu poszerzaniu dostępności SOFORT Banking w Polsce oraz popularyzacji tej niezależnej metody płatności, spółce tylko na rynku polskim w 2013 roku udało się zwiększyć transakcje o 200% r/r. W Polsce SOFORT angażuje się także w rozwój rynku i wydarzenia branżowe. W tym czasie firma była partnerem Shopcamp – cyklu spotkań branży
e-commmerce, a jej przedstawiciele także czynnie brali udział w Targach e-Handlu, e-Travel Forum oraz targach Retail Show.
Dodatkowy czynnik rozwoju: Ekspansja w Europie Środkowo-Wschodniej
SOFORT AG funkcjonuje obecnie na 10 europejskich rynkach. W obecnym roku firma planuje wejście do kilku państw Europy środkowowschodniej. Przykładowo, jeszcze w I kwartale 2014 roku oferta SOFORT będzie dostępna już na Węgrzech. Następne mają być Czechy i Słowacja.
Ponadto firmie udało się w ostatnim czasie pozyskać licznych ważnych klientów, takich jak Deutsche Bahn, Sony czy Accor Hotels. SOFORT zmienia również panujące trendy i z powodzeniem współpracuje z przedstawicielami sektora bankowego. Między innymi są to już Deutsche Kreditbank AG (DKB), Raiffeisen Bankengruppe w Austrii (RBG), a także z Banca Sella Group we Włoszech.
Najnowsze badania, na przykład „Payment im E-Commerce – Der Internetzahlungsverkehr aus Sicht der Händler und der Verbraucher (IZ 2013)” [Płatności w e-commerce – transakcje internetowe z punktu widzenia kupców i konsumentów (IZ 2013)] przeprowadziło e-Commerce-Center w Köln (ECC), potwierdziły trend w płatnościach online. Według nich, nowoczesne metody płatności internetowych, takie jak SOFORT Banking, zyskują kolejny grunt na niemieckojęzycznym rynku e-commerce. W porównaniu z 2012 rokiem, systemy transferów bezpośrednich wyraźnie zwiększyły swój zasięg i zyskały na popularności nie tylko wśród kupców, ale również wśród konsumentów. Prawie dwie trzecie (64,4%) z około 900 respondentów reprezentujących e-commerce z Niemiec korzysta z SOFORT Banking. System płatności SOFORT obecnie plasuje się na trzeciej pozycji za PayPal wśród metod płatności z góry.
źródło: SOFORT AG
Kan
Rzetelny artykuł, też mam dobrą opinię o Soforcie. Pozdrawiam.
Ja korzystam z Sofort w moim sklepie i nie ma żadnych problemów, klienci się nie skarżą. A ja mam dodatkowo niską prowizję. Opinia zatem in plus. Pozdrawiam.