Krzysztof Jonak, do niedawna pełniący w Intelu funkcję Country Managera na terenie Ukrainy, Białorusi i Mołdawii, obejmuje stanowisko dyrektora firmy w Europie Środkowo-Wschodniej. Zastępuje Tomasza Klekowskiego, który awansował w strukturach Intela i został dyrektorem ds. marketingu biznesowego w regionie EMEA.

Krzysztof Jonak: dyrektor ds. marketingu biznesowego Intela w Europie Środkowo-Wschodniej
Krzysztof Jonak: dyrektor ds. marketingu biznesowego Intela w Europie Środkowo-Wschodniej

Z początkiem roku 2014 nastąpiła zmiana na stanowisku dyrektora regionalnego Intela w Europie Środkowo-Wschodniej. Funkcję tę objął Krzysztof Jonak, dotychczas nadzorujący działania Intela na terenie Ukrainy, Białorusi i Mołdawii. Zastąpił na tym stanowisku Tomasza Klekowskiego, który po ponad 7 latach zarządzania Intelem w regionie CEE przeszedł do struktur EMEA.

Krzysztof Jonak w biurze Intela w Kijowie pracował od lipca 2012 roku. Wcześniej przez 13 lat związany był z polskim oddziałem firmy, gdzie zaczynał od stanowiska Key Account Managera, odpowiedzialnego za współpracę z firmami internetowymi i telekomunikacyjnymi w Polsce, Rumunii i na Węgrzech. Przez szereg lat był odpowiedzialny za rozwój rynku dystrybucyjnego, a także działania marketingowe. Doskonała znajomość branży IT i jej specyfiki w różnych krajach regionu, długoletnie doświadczenie w Intelu oraz doskonałe umiejętności zarządzania zespołem i koordynacji rozległych działań na wielu rynkach zaowocowały nominacją na stanowisko dyrektora Intela w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Krzysztof Jonak ukończył studia z zakresu telekomunikacji, jest absolwentem Francusko-Polskiej Wyższej Szkoły Nowych Technik Informatycznych i Komunikacyjnych. Jest żonaty i ma trójkę dzieci.

Zarządzanie działaniami firmy na terenie kilkunastu krajów regionu CEE to poważne wyzwanie, ale i ogromna nobilitacja. Bardzo się cieszę, że mogę powrócić do pracy w biurze, w którym 15 lat temu zacząłem swoją karierę w Intelu” – powiedział Krzysztof Jonak.

Tomasz Klekowski z początkiem roku objął stanowisko Intel EMEA Business GTM Director i jest odpowiedzialny za marketing biznesowy i jego integrację z procesami sprzedaży w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Z firmą związany jest od 1998 roku, zaczynał od rozwoju biznesu korporacyjnego w Polsce na Litwie, Łotwie i Estonii. Dwa lata później przejął odpowiedzialność za sprzedaż w dużych sieciach handlowych w Polsce, zaś w lipcu 2002 objął stanowisko dyrektora sprzedaży OEM&Retail w regionie CEE. Od września 2004 r. był szefem kanału sprzedaży w regionie, a dyrektorem Intela w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – od września 2006 roku. Kierował firmą w regionie CEE w okresie dynamicznych zmian, podczas premier produktów takich jak procesory Intel Core, urządzenia Ultrabook czy rozwiązania dla smartfonów i tabletów. Przeprowadził również region przez trudny dla całej branży IT okres kryzysu ekonomicznego. Tomasz Klekowski dalej pełni również funkcję Prezesa Związku Pracodawców Technologii Cyfrowych LEWIATAN.

źródło: Intel

Kan