Firma Nokia Solutions and Networks przedstawiła całościową metodologię pomagającą operatorom w wykorzystaniu zaawansowanych możliwości zarządzania doświadczeniami klientów (Customer Experience Management, CEM) niezależnie od obecnego poziomu wdrożenia rozwiązań technicznych. Pakiet CEM Service Suite umożliwia stopniowe przygotowanie, integrację i wykorzystanie szerokich możliwości rozwiązań CEM firmy NSN. Firma poszerza także ofertę o pakiet CEM on Demand, który umożliwia dogłębną analizę trendów i identyfikację szans biznesowych w kontekście usług OTT (Over-The-Top). Nowy mechanizm Big Data CEM firmy NSN stanowi wyjątkową architekturę przetwarzania danych telekomunikacyjnych, która zapewnia szybki wgląd w doświadczenia klientów.

Pakiet CEM Service Suite pomaga operatorom sieci komórkowych we wdrożeniu systemu CEM w sposób odpowiadający ich potrzebom, niezależnie od dostępnych obecnie rozwiązań technicznych i możliwości. Obejmuje on gamę usług specjalistycznych podzielonych na trzy etapy:

Przygotowanie do systemu CEM: pomaga operatorom w zrozumieniu i przygotowaniu konkretnych zastosowań systemu CEM zaspokajających ich potrzeby. Usługi te obejmują analizę najlepszego sposobu użycia systemu CEM i modelowanie docelowego poziomu doświadczeń, a także umożliwiają podjęcie decyzji i ocenę wymaganych zmian procedur.

Integracja systemu CEM: pomaga operatorom w dostosowaniu systemu CEM do aktualnych procesów i ich integracji.

Eksploatacja systemu CEM: umożliwia operatorom reakcję na wyniki analiz danych i wdrożenie modelu operacyjnego zorientowanego na doświadczenia.

Jak wynika z niedawnego badania przeprowadzonego przez firmę Informa Telecoms & Media, ponad 70% operatorów uznaje system CEM za kwestię priorytetową. Operatorzy mają jednak wątpliwości co do uzasadnienia biznesowego oraz sposobu rozpoczęcia wdrożenia” — powiedział Kris Szaniawski, główny analityk w firmie Informa. „Każdy dostawca, który chce zapewnić sobie mocną pozycję rynkową w tej dziedzinie, musi nie tylko oferować szeroką gamę produktów, ale także pomagać w opracowaniu uzasadnienia biznesowego i procedur operacyjnych, wdrożeniu oraz integracji. Na rynku CEM usługi liczą się w nie mniejszym stopniu niż sam produkt”.

CEM bardzo szybko rozwija się w ostatnich latach i obecnie zapewnia szeroką gamę skutecznych metod, dzięki którym operatorzy mogą poprawiać doświadczenia klientów, zwiększać ich lojalność, zdobywać nowe źródła przychodów, zmniejszać poziom migracji klientów i zwiększać rentowność” — powiedział Santeri Jussila, dyrektor działu Customer Insight and Experience w NSN. „Nasz nowy pakiet CEM Service Suite to całościowe podejście umożliwiające wybór różnych opcji i technologii oraz identyfikację i wdrożenie rozwiązania odpowiadającego aktualnym potrzebom operatora. Operatorzy mogą obecnie wybrać rozwiązania CEM, które będą rozwijać się wraz ze zmianami strategii i oczekiwań abonentów”.

NSN rozszerza ofertę CEM on Demand o nowy pakiet. Umożliwia on identyfikację szans wynikających z nowych rozwiązań marketingowych, jakie stwarza monitorowanie i analizowanie sposobu używania przez klientów usług OTT w sieciach komórkowych. Szczegółowy wgląd w używane urządzenia, stopień penetracji rynku, objętość danych i inne trendy pozwala operatorom komórkowym identyfikować szanse biznesowe wynikające z partnerstwa z dostawcą OTT lub opracowania konkurencyjnej oferty.

Nowy mechanizm Big Data CEM to architektura bazy danych telekomunikacyjnych, która przyspiesza przetwarzanie oraz analizę coraz większej ilości zróżnicowanych danych z wielu źródeł w sieci i organizacji operatora. Platforma jest hostowana w chmurze prywatnej lub publicznej albo w centrach operatora, dzięki czemu przetwarzanie danych można skalować w zależności od potrzeb. Szybkie przetwarzanie danych umożliwia zastosowanie analizy predykcyjnej, dzięki czemu operatorzy mogą reagować w czasie rzeczywistym, aby nieustannie podnosić poziom doświadczeń klientów.

źródło: NSN

Kan