Grupa LoVo wprowadza na polski rynek innowacyjne rozwiązanie pod nazwą ePASO (Elektroniczna Platforma Analiz Serwisów Ogłoszeniowych), dzięki któremu ogłoszenio- i reklamodawcy będą mogli efektywnie mierzyć skuteczność niemal wszystkich kanałów medialnych. Rozwiązanie wykorzystuje wirtualną numerację telefoniczną, która zostaje przypisana do konkretnych ogłoszeń, reklam i innych kanałów komunikacji. Posiadając unikatowy numer zwrotny, reklamodawcy są w stanie precyzyjnie określić zasięg, skuteczność konkretnego nośnika lub ogłoszenia oraz poziom zainteresowania ofertą. Rozwiązanie dedykowane jest obecnie i z powodzeniem testowane przez agencje nieruchomości.

ePASO opiera się na wykorzystaniu infrastruktury telekomunikacyjnej zapewniającej dostęp do nieograniczonej liczby numerów. Grupa LoVo, jako hurtowy dostawca usług ma możliwość przydzielania i zarządzania dowolną ilością wirtualnej numeracji, proponowanej w pakietach już od 100 numerów (np. 10 ogłoszeń publikowanych w 10 serwisach ogłoszeniowych). ePASO przydziela wirtualną numerację przedsiębiorcy, a platforma HIPERUS należąca do Grupy LoVo jest w stanie obsłużyć i raportować na bieżąco wszystkie działania na wirtualnych numerach.

Dzięki ePASO firmy przestaną działać po omacku i zyskają szczegółową informację o skuteczności działań reklamowych. Narzędzie znajdzie zastosowanie w firmach, które wykorzystując różne kanały komunikacji medialnej i chcą zdobyć wiedzę o efektywności swoich ogłoszeń oraz kampanii reklamowych. Pierwsze testy prowadzone w firmach sektora nieruchomości pokazują, że ePASO prowadzi do optymalizacji działań i ograniczenia niepotrzebnych kosztów wynikających z nietrafnych decyzji – mówi Krzysztof Dzięgielewski, Dyrektor projektu ePASO.

W oparciu o ePASO przedsiębiorcy będą mieli możliwość precyzyjnego mierzenia jakości i efektywności serwisów ogłoszeniowych i innych kanałów komunikacji. Poprzez przypisanie wirtualnej numeracji, możliwe będzie np. zbadanie, z których serwisów ogłoszeniowych najczęściej dzwonią klienci i przykładowo jakimi rodzajami nieruchomości są zainteresowani. Innym przykładem są bilbordy umieszczone w różnych punktach miasta. Poprzez przydzielenie wirtualnej numeracji dla każdego pojedynczego bilbordu można zweryfikować, które lokalizacje są bardziej lub mniej skuteczne. Efektem działania ePASO jest identyfikacja najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klienta oraz optymalizacja budżetu marketingowo-ogłoszeniowego, poprzez eliminację nieefektywnych serwisów i ogłoszeń.

Po zmierzeniu efektywności danego ogłoszenia czy reklamy, przedsiębiorca wie, w które serwisy ogłoszeniowe i inne kanały komunikacji warto inwestować. Ilość telefonów wskaże czy dany serwis jest popularny czy nie. Przedsiębiorca będzie świadomy tego, że inwestuje pieniądze w serwisy, które dostarczają mu klientów, czyli pieniądze – dodaje Krzysztof Dzięgielewski.

W pierwszym etapie twórcy ePASO skoncentrowali się na zapewnieniu skutecznego działania platformy zapewniającej efektywne korzystanie z numeracji, możliwość przekierowywania oraz bilingowania. W ciągu kolejnych miesięcy, LoVo będzie stopniowo wprowadzało kolejne usprawnienia związane z rozbudowywaniem platformy o moduły raportowe, automatyzujące procesy biznesowe oraz implementujące raporty z innych systemów (np. Google AdWords, Analytics).

źródło: LoVo

Kan