Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała wyniki finansowe za rok 2012. Jednostkowy zysk netto spółki pozostał na niezmienionym poziomie, pomimo mniejszych przychodów, natomiast cała Grupa Eurotel zwiększyła swój zysk netto w 2012 r. o 12%. Rezultaty Grupy zależą w coraz większym stopniu od wyników osiąganych przez spółki zależne. Największy wpływ na wzrost wyniku Grupy w 2012 roku miały rezultaty osiągnięte przez Viamind obsługującą sieć operatora PLAY, której przychód i zysk netto wzrosły rok do roku o 18%.

Zysk netto samej spółki Eurotel pozostał na niezmienionym poziomie – za rok 2012 wyniósł 6.077 mln zł, wobec 6.155 mln zł w 2011 roku. Przychody Eurotel SA wyniosły za 2012 r. 83.132 mln zł, wobec 89.921 mln zł w 2011 r. Poziom zysków w spółce Eurotel SA został utrzymany na niezmienionym poziomie pomimo mniejszych przychodów, na których obniżenie wpłynęły m.in. zamknięcie części punktów sprzedaży T-Mobile oraz niezależne przyczyny zewnętrzne. Dodatkowo wpływ na przychody miało wydzierżawienie w połowie roku sieci terminali.

Spółka zależna Viamind, zarządzająca siecią salonów marki PLAY, odnotowała 18% wzrostu przychodów rok do roku – jej przychód w 2012 r. zamknął się kwotą 44.278 mln zł, wobec 37.587 mln zł w 2011 r. Odnotowała również 18% wzrostu zysku netto, który wyniósł 2.374 mln zł w 2012 roku, wobec 2.003 mln zł rok wcześniej.

Udział zysku Viamind w Grupie Eurotel wynosi obecnie 28%, a w przychodach 35%.

Wyniki roczne Grupy Eurotel za 2012 r. są po raz kolejny lepsze niż w poprzednich latach. W stosunku do 2011 roku nastąpił wzrost zysku netto w wysokości prawie 12%. Jak wyjaśnia Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA, ten dobry rezultat Grupy został osiągnięty głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi w ramach spółek zależnych.

Rezultaty Grupy za 2012 r. potwierdzają wcześniejsze długofalowe założenia, zgodnie z którymi wyniki spółki Eurotel będą się utrzymywać na dotychczasowym poziomie, natomiast wzrosty Grupy zależeć będą w coraz większym stopniu od wyników osiąganych przez spółki zależne – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA – Strategia ta będzie kontynuowana i również w 2013 roku zakładamy dalszy wzrost znaczenia spółek zależnych. Konsolidacji od 2013 roku podlegać będzie MEDIA System, spółka zajmująca się telesprzedażą. Planowane są również całkiem nowe projekty. Osiągnięte przez Grupę rezultaty dają podstawy do złożenia przez Zarząd wniosku o wypłatę dywidendy za 2012 rok w wysokości wyższej niż za 2011 rok.

W 2012 roku Grupa Eurotel dokonała kilku istotnych akwizycji mających wpływ na uzyskane wyniki finansowe.

W lutym 2012 r. Grupa dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telefonii komórkowej PLAY. Spółka zależna Viamind, kupiła za 1,8 mln zł prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind stał się wiodącą siecią w ramach operatora PLAY.

W kwietniu 2012 r. spółka dokonała również akwizycji w ramach sieci sprzedaży Platformy „n”. Po tej transakcji Eurotel SA zarządza obecnie 70 punktami sprzedaży Platformy „n”, stając się jednym z największych partnerów ITI Neovision, operatora Platformy satelitarnej „n” i będzie zainteresowany dalszym rozwojem w związku z połączeniem ITI z Canal + i powstaniem nowego operatora nc+.

W sierpniu 2012 roku Grupa zakupiła kolejne 15% udziałów w spółce MEDIA System działającej w segmencie telesprzedaży („call-center”), co w sumie dało 48% udziałów Eurotel SA w jej kapitale (33 proc. udziałów Eurotel nabył na przełomie listopada i grudnia 2011 r.).

Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 7 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie 350 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (170 punktów) i Play (110 punktów) oraz sieć Telewizji „n” z 70 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak ” T-Mobile na kartę” oraz „Heyah”. Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę „Heyah” na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji „n”, dystrybuując usługi tej platformy telewizji satelitarnej w sieci punktów sprzedaży, która jest niezależna od innych operatorów telekomunikacyjnych. W skład Grupy Eurotel wchodzi poza tym MediaSystem zajmująca się telesprzedażą i obsługą call center. Eurotel posiada również swój sklep internetowy pod własną marką mobile2.pl.

źródło: Eurotel

Kan