Należący do giełdowej spółki Eurotel sklep internetowy mobile2.pl podsumował mijający rok jeśli chodzi o hity sprzedażowe, jak i trendy dotyczące m.in. zachowań i przyzwyczajeń konsumentów. Sklep przygotował także specjalny layout świąteczny oraz świąteczną ofertę produktową, którą wspiera kampanią reklamową w internecie (m.in. w Social Mediach) oraz poprzez działania direct mailingowe. Sklep wchodzi również w nowe kategorie produktowe – są to m.in. mobilne urządzenia dla osób uprawiających sporty, tunery i dekodery do odbioru telewizji cyfrowej oraz stacjonarne i mobilne konsole do gier.

W ramach oferty świątecznej sklep mobile2.pl wyselekcjonował produkty objęte specjalną ofertą „Świąteczne prezenty” dzieląc je pomiędzy 4 podstawowe kategorie: „Dla kobiety”, „Dla mężczyzny”, „Dla dziecka” i „Dla seniora”. Przygotowany został także specjalny świąteczny layout sklepu.

Dominującym trendem w 2012 roku jest rosnąca sprzedaż smartfonów i tabletów, a okres świąteczny jeszcze to zjawisko wzmacnia. Hitem zimowo-świątecznego okresu są w naszym sklepie tablety PLUG 10.1, które są nowością na polskim rynku i mają świetną cenę – mówi Joanna Ruczyńska, manager sklepu mobile2.pl – Dużą popularnością cieszy się także tablet HTC Flyer, natomiast najlepiej sprzedającymi się markami smartfonów są: Samsung (głównie model Galaxy SIII), oraz Nokia i Alcatel.

Mobile2.pl poszerza również swoją ofertę, wchodząc w nowe kategorie produktowe i znacznie poszerzając już istniejące. Nowymi produktami w sklepie są m.in. specjalne mobilne mikro-kamery dla osób uprawiających rozmaite sporty (również takie, które są wyposażone w moduł GPS), słuchawki i zestawy słuchawkowe dla takich osób, stacjonarne i mobilne konsole do gier oraz tunery i dekodery do odbioru telewizji cyfrowej (w związku z mającym nastąpić niedługo zastąpieniem telewizji analogowej telewizją cyfrową).

Poszerzamy sukcesywnie naszą ofertę o nowe kategorie produktowe. W 2012 roku potroiliśmy naszą ofertę produktową w stosunku do roku 2011. Naszym core biznesem zawsze były produkty mobilne – telefony i akcesoria – ale sukcesywnie wprowadzamy do naszej oferty wszelkie produkty, które łączy „mobilność”, a więc m.in. komputery, kamery, aparaty czy konsole, ale także wiele kategorii „niszowych”, takich jak mikrokamery czy tunery DVB-T – mówi Joanna Ruczyńska, manager sklepu mobile2.pl – Bacznie obserwujemy także trendy dotyczące zmieniających się zwyczajów konsumenckich, np. coraz większy ruch w e-sklepach generowany przez użytkowników urządzeń mobilnych. Jeszcze rok temu ruch mobilny wahał się w granicach 0,5 proc. – 1 proc., obecnie jest to już prawie 5 procent i udział ten szybko rośnie.

Z raportu organizacji PBI pt. „E-commerce w Polsce 2012” wynika, że e-commerce ma w Polsce 17 mln użytkowników. Z przedstawianych w raporcie szacunków firmy Kelkoo wynika, że wartość rynku e-commerce w Polsce za 2012 r. może wynieść 23 mld zł i będzie to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie, z dynamiką wzrostu na poziomie 16 proc. Rozwój naszego sklepu jest więc odpowiedzią zarówno na zmieniające się przyzwyczajenia konsumentów, jak i rosnącą rolę rynku e-commerce – dodaje Joanna Ruczyńska.

Ruch mobilny w mobile2.pl na koniec 2012 r. jest więc ponad 5-krotnie większy niż na koniec roku 2011. W ramach ruchu mobilnego w sklepie dominują użytkownicy korzystający z urządzeń firmy Apple – iPad 65 proc. i iPhone 19 proc. Ok. 16 proc. ruchu mobilnego generują klienci używający urządzeń marki Samsung.

Wśród wszystkich klientów sklepu ok. 60 proc. stanowią mężczyźni, a 40 proc. kobiety i ten podział utrzymuje się na podobnym do ubiegłorocznego poziomie.

Z analizy godzin, w których dokonywane są zakupy w sklepie mobile2.pl wynika, że najwięcej zakupów jest dokonywanych w godzinach 15.00-20.00 i są to transakcje najczęściej na kwotę do 500 zł. Droższe produkty, takie jak komputery, tablety i smartfony w cenie powyżej 1000 zł, kupowane są głównie w godzinach 18.00-22.00.

Jeśli chodzi o formę płatności i odbioru to coraz więcej klientów wybiera odbiór osobisty w salonach sieci T-Mobile należących do sieci Eurotel SA – właścicielem sklepu mobile2.pl jest bowiem giełdowa spółka Eurotel SA, obsługująca łącznie 350 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (170 punktów) i Play (110 punktów) oraz sieć Telewizji „n” z 70 punktami.

Rośnie też liczba klientów dokonujących zakupów poprzez płatności elektroniczne – rok temu było to 15 proc. ogólnej liczby wszystkich kupujących, obecnie liczba ta wzrosła do 25 proc. Przelew bankowy jako formę płatności wybiera zaledwie 5 proc. dokonujących zakupów w sklepie mobile2.pl.

źrodło: Eurotel

Kan