Eurotel, spółka obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe po III kwartale 2012 roku. Skonsolidowane przychody Grupy Eurotel za trzy kwartały 2012 roku były wyższe o 8% w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku, a zysk netto był wyższy o 13%. Główne czynniki wpływające na wynik spółki w tym okresie związane były z kontynuacją optymalizacji własnej sieci sprzedaży oraz zwiększeniem skali działania spółki zależnej Viamind, której zysk netto wzrósł rok do roku o 57 %.

Przychody skonsolidowane narastająco Grupy Eurotel wyniosły 90,776 mln zł za trzy kwartały 2012 r. w stosunku do 83,724 mln zł za trzy kwartały w 2011 r. Zysk za trzy kwartały 2012 roku wyniósł 6,093 mln zł w stosunku do 5,383 mln zł w analogicznym okresie roku 2011.

W ujęciu kwartalnym przychody skonsolidowane wyniosły 33,334 mln zł, zaś zysk netto 2,536 mln zł. Wyniki jednostkowe przedstawiały się następująco: przychody ze sprzedaży narastająco wyniosły 63,511 mln zł, a zysk netto narastająco – 4,605 mln zł.

Wśród kluczowych czynników, które wpłynęły na wynik Grupy za trzy kwartały br., wymienić można przede wszystkim zwiększający się udział znaczenia spółek zależnych, na czele z Viamind. Ważne dla wyniku Grupy są także przeprowadzone w ostatnim czasie akwizycje oraz optymalizacja kosztów działania. Przychody w ramach współpracy z PTC SA, operatorem sieci T-Mobile, były również większe w rozważanym okresie br. Wynikać to może m.in. z tego, że rok 2012 jest pierwszym pełnym rokiem działania tej sieci pod nową marką, oraz z efektów związanej z tym kampanii reklamowej, a także nowej oferty operatora – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel.

Zysk netto spółki Viamind za trzy kwartały 2012 r. był o 540 tys. zł wyższy niż za trzy kwartały 2011 roku. Oznacza to wzrost o 57 proc. – z 948 tys. zł zysku netto za 9 miesięcy 2011 r., do 1 488 tys. zł zysku netto za 9 miesięcy 2012 r.

Udział Viamind w zysku Grupy wyniósł 24% w okresie I-III kwartał 2012 r.

Eurotel jest największym dilerem operatora T-Mobile – spółka obsługuje sieć 170 punktów sprzedaży tej marki. W ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka dokonała jednak trzech znaczących inwestycji, których podstawowym celem jest dywersyfikacja źródeł przychodów Grupy.

W kwietniu br. spółka dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży Telewizji „n”. Po transakcji z firmą Solex Eurotel zarządza już w sumie 70 punktami sprzedaży Telewizji „n”, co stawia spółkę w grupie największych partnerów ITI Neovision, operatora sieci „n”.

W lutym br. Grupa dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telekomunikacyjnego PLAY. Viamind, spółka zależna od Eurotel, kupiła za 1,8 mln zł od spółki Abitel prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind stał się wiodącą siecią także w ramach operatora PLAY.

Na przełomie listopada i grudnia 2011 r., Eurotel SA nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, działającej w segmencie telesprzedaży („call-center”). W sierpniu 2012 roku zostały zakupione kolejne 15% udziałów tej spółki, co daje 48% udziałów Eurotel w jej kapitale.

Grupa telekomunikacyjna Eurotel posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie 350 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (170 punktów) i Play (110 punktów) oraz sieć Telewizji „n” z 70 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak ” T-Mobile na kartę” oraz „Heyah”. Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę „Heyah” na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie.

źródło: Eurotel

Kan