W najnowszym rankingu Interbrand „Best Global Brands 2012” Panasonic został sklasyfikowany na 65 pozycji jako jedna ze 100 najcenniejszych marek świata. Wartość marki wzrosła o 14% osiągając 5 765 milionów dolarów.

W komentarzu Interbrand na temat wzrostu wartości Panasonic można przeczytać, że firma oferuje pełną gamę wiodących technologii energooszczędnych (baterie słoneczne, akumulatory litowo-jonowe i urządzenia konsumenckie z funkcjami „Eco Navi”, a wśród jej celów jest zdobycie do 2018 roku tytułu najbardziej ekologicznego producenta elektroniki na świecie. Dzięki swojej polityce zrównoważonego rozwoju Panasonic znalazł się też na 6 miejscu rankingu ekologicznych marek świata Interbrand „2012 Best Global Green Brands
Report”.

Według Interbrand swoją silną pozycję marka Panasonic zawdzięcza także intensywnym działaniom na rzecz odpowiedzialności społecznej oraz kampanii i partnerskiej współpracy przy Igrzyskach Olimpijskich Londyn 2012, w ramach której firma realizowała liczne globalne działania pod wspólnym hasłem „Sharing the Passion”.

Ranking „Best Global Brands” jest publikowany przez Interbrand rokrocznie od 13 lat. Prezentuje on 100 najcenniejszych marek świata.

źródło: Panasonic

Kan