Firma Corning będąca producentem szkła znanego pod nazwą Gorilla Glass (chroniącego m.in. smartfony) poinformowała, że udało się jej zaopatrzyć w swój produkt ponad miliard urządzeń przenośnych.

Historia produktu Gorilla Glass wzięła się od współpracy z firmą Apple. Zanim pierwszy rynek Steve Jobs poszukiwał materiału chroniącego wyświetlacz telefonu, który mógłby spokojnie trzymać z kluczami w kieszeni swoich jeansów od Levis’a. Traf chciał, że w owym czasie miał okazję poznać właściciela firmy Corning – Wendella Weeksa.

Oczarowany wytrzymałością wzmacnianego chemicznie produktu Jobs oznajmił, że kupi od Weeksa tyle szkła ile ten zdoła wyprodukować. Po debiucie telefonu iPhone szef Apple osobiście wysłał list z podziękowaniami do prezesa firmy Corning chwaląc go za wyprodukowanie odpowiedniej ilości szkła, bez opóźnień, na czas.


Dalsza historia Gorilla Glass jest już znana. Dość powiedzieć, że produkt zadomowił się na stałe u każdego liczącego się producenta telefonów i tabletów. Informacja o miliardowym produkcie została ujawniona przy okazji przedstawiania kwartalnych wyników firmy.

W trzecim kwartale 2012 Corning zanotowało sprzedaż na poziomie 363 mln dolarów. Jest to 7% wzrost w porównaniu do drugiego kwartału 2012, jednak o 2% niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Firma zamierza wprowadzić nowy typ produktu o nazwie Willow – ultracienkiego, elastycznego szkła, które ma się lepiej sprawdzać w produkcji zakrzywionych powierzchni (2,5 D) stosowanych przy produkcji m.in. topowych smartfonów od Nokii i HTC.

Źródło: androidauthority.com

Kamil Kawczyński