Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki I kwartału 2012

  • Wzrosty we wszystkich segmentach usług cyfrowych UPC Polska
  • Ponad 800 000 użytkowników internetu Fiber Power UPC
  • Ponad 90% dwukierunkowej sieci UPC unowocześnionej do oferowania najszybszego w Polsce internetu o prędkości do 150 Mb/s

Liberty Global opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2012 roku, z których wynika, że w raportowanym okresie UPC Polska zanotowało wzrosty we wszystkich trzech segmentach usług cyfrowych: telewizji, internecie i telefonii łącznie o 18 000 RGU. To potwierdza stabilną pozycję UPC w czasie trwającego procesu integracji i po połączeniu prawnym ze spółką ASTER, które nastąpiło w styczniu br. Na koniec marca 2012r. UPC Polska miało 1 492 900 klientów, którzy korzystali z 2 537 200 usług, w tym 662 700 abonentów telewizji cyfrowej, 678 000 telewizji analogowej, 800 300 użytkowników Internetu oraz 396 200 telefonii. W załączeniu pełny komunikat Liberty Global z wynikami pierwszego kwartału 2012 roku.

UPC stale inwestuje w rozwój usług cyfrowych, wyznaczających rynkowe standardy. W minionym kwartale wzrosły liczby abonentów wszystkich usług cyfrowych UPC: telewizji cyfrowej o 29 700, szerokopasmowego Internetu o ponad 13 500 oraz klientów korzystających z telefonii stacjonarnej o 24 100. Dzięki inwestycjom w modernizację sieci oraz systematycznemu wzrostowi jakości oferowanych usług internetowych, na koniec marca br. UPC miało 800 300 użytkowników Internetu. Cyfrowa jakość, interaktywność oraz większy wybór treści sprawiają, że coraz liczniejsza grupa klientów telewizji analogowej decyduje się na podwyższenie jakości do standardu cyfrowego, dzięki czemu z Telewizji Cyfrowej UPC korzysta już blisko co drugi abonent telewizyjny. W marcu, po ukończeniu niezbędnych procesów inwestycyjnych, UPC udostępniło nowe portfolio usług cyfrowych także w byłej sieci Aster, dzięki czemu od końca I kwartału wszyscy abonenci mogą teraz korzystać z pełnej oferty UPC.

Integracja UPC i ASTER – stałe podwyższanie jakości usług i obsługi

Po prawnym połączeniu UPC i ASTER, w I kwartale br. UPC podjęło szereg inicjatyw i inwestycji, które mają na celu zaoferowanie najwyższej jakości usług oraz obsługi dotychczasowym klientom ASTER, zgodnych z najwyższymi standardami Liberty Global i UPC. Pozytywne efekty tych działań są już odczuwalne dla klientów. Dzięki prowadzeniu intensywnych prac integracyjnych, od marca br. wszyscy dotychczasowi klienci ASTER mogą już korzystać z pełnej oferty usług UPC, co jest znaczącym sukcesem dokonującego się procesu integracji obu infrastruktur. Ponadto, w ramach dotychczasowych umów, UPC bezpłatnie rozszerzyło wybór programów tematycznych w ofercie telewizji cyfrowej ASTER, nawet kilkakrotnie przyspieszyło prędkości internetowe wszystkim klientom kablowym, zapewniając tę samą prędkość przez całą dobę oraz wzbogaciło taryfy telefoniczne, zwiększając wartość usług dla klientów.

UPC inwestuje w sieć: ponad 2,2 mln gospodarstw w Polsce w zasięgu internetu UPC o prędkości do 150 Mb/s

W I kwartale UPC kontynuowało inwestycje w innowacje i unowocześnianie infrastruktury. UPC Polska zmodernizowało już blisko 93% dwukierunkowej sieci do technologii DOCSIS 3.0, dzięki czemu zapewnia dostęp do ultraszybkiego Internetu o prędkości do 150 Mb/s dla ponad 2.2 mln gospodarstw domowych, co jest znaczącym wkładem w cyfryzację kraju i osiąganie ambitnych celów Europejskiej Agendy Cyfrowej.

źródło: UPC Polska

Kan