Grupa Eurotel zwiększa dywersyfikację źródeł przychodów dzięki nowej akwizycji, dokonanej w ramach sieci sprzedaży Telewizji „n”. Po transakcji z firmą Solex Eurotel będzie zarządzał w sumie 68 punktami sprzedaży Telewizji „n”. Stawia to spółkę w grupie największych partnerów ITI Neovision, operatora sieci „n”.

Umowa, zawarta w dniu 13 kwietnia br. pomiędzy Eurotel SA a Solex zakłada przeniesienie na rzecz Eurotel praw i obowiązków związanych z prowadzeniem sieci agencyjnej Telewizji „n” („Sieć Solex”).

Umowa została zawarta pod warunkiem kontynuacji działalności Sieci SOLEX przez okres co najmniej 12 miesięcy od daty zawarcia umowy, oraz nie mniej niż 6 miesięcy od dnia skutecznego połączenia ITI Neovision (właściciela Telewizji „n”) z innym podmiotem, o ile dojdzie do tego połączenia w czasie roku od dnia zawarcia umowy.
Cena za przeniesienie praw do Sieci Solex wynosi 258.300 zł brutto.

W związku z zawarciem opisanej umowy spółka Solex zobowiązała się nie prowadzić bezpośrednio lub pośrednio żadnej działalności konkurencyjnej wobec Eurotel, polegającej na sprzedaży towarów i usług w ramach sieci Telewizji „n” należącej do ITI Neovision.

Eurotel finansuje tę transakcję z własnych środków obrotowych. Po uwzględnieniu punktów sprzedaży objętych umową z Solex, Eurotel będzie operatorem w sumie 68 punktów sprzedaży Telewizji „n”.

Zwiększenie zaangażowania w sieć sprzedaży Telewizji „n” to znaczące wydarzenie dla Grupy Eurotel, zmierzające do dalszej dywersyfikacji źródeł przychodów Grupy. Strategię dywersyfikacji realizujemy konsekwentnie już od dłuższego czasu, jednak w ostatnim czasie nabrała ona tempa – mówi Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotel – Obecna transakcja umożliwia naszej spółce wejście do grupy największych partnerów tego operatora (ITI Neovision). Umożliwi to podniesienie efektywności działania całej sieci Eurotel w ramach sieci „n”, oraz zwiększa jej stabilność, zwłaszcza w kontekście przyszłej fuzji miedzy Cyfrą Plus i ITI Neovision. Dodatkową korzyścią z punktu widzenia Grupy Eurotel jest posiadanie działającej równolegle dużej sieci punktów sprzedaży, w której można oferować nowe produkty czy usługi, takie jak Heyah, czy telefony bezabonamentowe i akcesoria.

Eurotel jest największym dilerem operatora T-Mobile. Spółka obsługuje sieć prawie 200 punktów sprzedaży tej marki. Po przejęciu praw do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci Play w lutym b.r. jest także czołowym dilerem tej sieci (obsługując w sumie ponad 110 punktów). Kilka tygodni wcześniej – na przełomie listopada i grudnia Eurotel nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, działającej w segmencie telesprzedaży („call-center”).

źródło: Grupa Eurotel

Kan