Notowana na głównym rynku GPW spółka Eurotel SA obsługująca sieć ponad 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała wyniki finansowe za rok 2011. Skonsolidowane przychody spółki pozostały na niezmienionym poziomie w stosunku do tych z 2010 r., natomiast zysk netto wzrósł o prawie 10%. Rezultat został osiągnięty głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi spółki zależnej Viamind, obsługującej sieć sprzedaży działającą w ramach operatora PLAY. W tej spółce wynik poprawił się rok do roku o ponad 60%.

Przychody Grupy Eurotel pozostały na niezmienionym poziomie – wyniosły 113 476 tys. zł w 2011 roku, wobec 113 934 tys. zł w roku 2010. Natomiast skonsolidowany zysk netto wzrósł do 7 649 tys. zł w 2011 r., wobec 6 969 tys. zł w roku 2010. Oznacza to wzrost rok do roku o prawie 10 proc.

Osiągnięte za 2011 rok rezultaty Grupy Eurotel są po raz kolejny lepsze niż w poprzednich latach. W stosunku do 2010 roku nastąpił wzrost zysku netto w wysokości prawie 10%. Rezultat został osiągnięty głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi w ramach spółki zależnej Viamind, obsługującej sieć sprzedaży działającą w ramach operatora PLAY. W tej spółce wynik poprawił się rok do roku o ponad 60% – mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel, dodając: Rezultaty Grupy są w rzeczywistości jednak jeszcze lepsze, gdyż w 2010 roku miały miejsce jednorazowe zdarzenia poprawiające uzyskany wtedy wynik, a dodatkowo w 2011 roku odpisano znaczną część wartości posiadanych terminali elektronicznych jako składnika majątku Spółki, zmniejszając uzyskany wynik.

Suma aktywów i pasywów Grupy Eurotel zamyka się kwotą 65 834 tys. zł. Na koniec 2011 roku Grupa posiadała środki pieniężne wysokości 8 980 tys. zł, a żadna ze spółek Grupy nie korzystała z finansowania zewnętrznego w postaci kredytu bankowego.
Zysk netto samej spółki Eurotel za rok 2011 wyniósł 6 155 tys. zł, w stosunku do 6 027 tys. zł w 2010 roku.

Spółka Eurotel w ciągu ostatnich kilku miesięcy dokonała dwóch ważnych inwestycji, które w znaczącym stopniu wpłyną na dywersyfikację źródeł przychodów Grupy, zarówno w perspektywie krótkoterminowej, jak i długoterminowej. W dniu 22 lutego br. dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telekomunikacyjnego Play (umowa pomiędzy stronami weszła w życie 1 marca). Viamind – spółka zależna od Eurotel, kupiła za 1,8 mln zł prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY – dzięki temu Viamind stał się wiodącym dilerem w ramach operatora PLAY, zarządzając siecią 110 punktów sprzedaży PLAY.

Wcześniej, na przełomie listopada i grudnia br., Eurotel nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, działającej w segmencie telesprzedaży („call-center”), co dla Grupy oznacza wejście w nowy obszar działalności i w perspektywie 2 lat także ma znacząco wpłynąć na dywersyfikację przychodów Grupy .

Grupa telekomunikacyjna Eurotel jest od 6 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie ponad 300 salonów sprzedaży w tym T-Mobile (ponad 200 punktów) i PLAY (ok. 110 punktów) oraz sieć Telewizji „n” z 40 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak „Tak-Tak T-Mobile” oraz „Heyah”. Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę „Heyah” na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Spółka posiada ponadto sieć ok. 400 terminali (w punktach sprzedaży prasy i sklepach) umożliwiających uzupełnianie stanu kont telefonów komórkowych, realizację płatności za rachunki oraz operacje kartami płatniczymi. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest również autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji „n”, dystrybuując usługi tej platformy w sieci punktów sprzedaży niezależnej od innych operatorów telekomunikacyjnych.

źródło:

Kan